زاهدان- ایرنا- کتابدار کتابخانه عمومی نگور چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۰ عضو کتابخانه این شهر با آموزش صنایع دستی صاحب شغل شدند.

سمیه شیخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شنیدن درد دل اعضای کتابخانه و شکایت آنان از بیکاری، وضعیت بد اقتصادی خانواده‌ها و نبود مرکز فنی حرفه‌ای و سایر موسسه‌های حرفه آموزی و کاریابی در شهرستان کارگاه سوزن دوزی در کتابخانه این شهر راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: همچنین یک تیم ۳۰ نفره از اعضای این کتابخانه در شهر نگور و یک تیم ۲۴ نفره در روستای کرمبل خداداد اقدام به تشکیل گروه خودیار صندوق خرد محلی کرده و دوره‌های آموزشی ماسک دوزی، مانتو دوزی، سوزن دوزی، بنارسی دوزی و تپه زنی را برگزار و پس از تولید محصولات اقدام به فروش آنها کردند.

کتابدار کتابخانه عمومی نگور چابهار با تقدیر از بنیاد توسعه کار آفرینی زنان و جوانان و کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اجرای طرح های اینچنینی در کنار توسعه فرهنگ کتابخوانی با ایجاد اشتغال برای زنان نقش مهمی در ارتقا سطح درآمد خانوارهای کم بضاعت دارد.

وی تاکید کرد: سعی داریم با بالا بردن سطح کیفیت محصولات بیشتری را به فروش برسانیم تا سود بیشتری نصیب فعالان این حوزه شود.