رشت- ایرنا - مدیرکل فرودگاه گیلان از افزایش پروازهای رفت و برگشت رشت- نجف اشرف به چهار پرواز و رشت -تهران به ۱۶ پرواز خبر داد و علت آن را استقبال مسافران اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سید محسن میرحسینی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: با این اقدام، پرواز مسیر نجف از فرودگاه سردار جنگل رشت از ۲ پرواز رفت و برگشت به چهار پرواز و رشت - تهران از ۱۴ پرواز به ۱۶ پرواز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طبق اعلام شرکت هواپیمایی پویا، این افزایش پرواز از ۲۴ مهر ماه و به مدت سه هفته متوالی انجام می‌شود گفت: در صورت استقبال هموطنان، این شرکت پروازهای روز دوشنبه را نیز همچون پنجشنبه‌های هر هفته ادامه‌دار می‌کند.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.