اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل نسبت به فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، از ظهر دوشنبه (۲۴ مهر) تا پایان ظهر جمعه (۲۸ مهر) وزش باد تند تا نسبتا شدید ، بارش متناوب باران ، رگبار و رعدوبرق (به‌ویژه در مناطق کوهستانی) ، کاهش دمای هوا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (بین سه تا ۶ درجه سلسیوس) و کاهش دید بر اثر رخداد مه در تمام مناطق استان پیش‌بینی شده است.

در این مدت در ارتفاعات استان بارش به‌صورت برف خواهد بود.

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی بر اثر بارش رگباری ، اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات استان و احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان بر اثر مه از آثار این سامانه جوی است.

اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی ، احتیاط در تردد جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی استان ، اجتناب کوهنوردان از صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان ، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.