کرمان - ایرنا - تا همین سال گذشته بود که مناطق دارای لوله‌کشی گاز طبیعی نیز چه در بخش کشاورزی یا صنایع و معادن همچنان به بهانه‌های مختلف تقاضای سهمیه گازوییل داشتند اما مدیران می‌گویند امسال به این افراد سهمیه گازوییل تعلق نمی‌گیرد لذا آگاه و مراقب باشند تا دچار مشکل نشوند.

به گزارش ایرنا، طی چندماه اخیر استاندار کرمان و دیگر مدیران تاکید کرده اند که در مناطقی که علمک گاز رفته و لوله کشی انجام شده، مصرف کنندگان در هر بخش، گلخانه دار باشد یا واحدهای دیگر باید گازکشی درون واحدشان را انجام دهد و بهانه ای برای دریافت گازوییل پذیرفته نیست؛ کارگروه های متولی نیز با هدف جلوگیری از قاچاق، مصوب کرده اند که به این مناطق سهمیه سوخت گازوییل تعلق نگیرد.

برای جزییات بیشتر در این زمینه به سراغ مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه کرمان رفتیم تا ابعاد مختلف مسائل را باز کند؛ وی که معتقد است افرادی که داخل محدوده سبز تعریف شده اند دیگر درخواستشان برای دریافت سهمیه گازوییل تایید نمی شود، موارد را تشریح می کند و در ابتدا نیز از وضعیت ساماندهی و تخصیص سهمیه سوخت ناوگان باری و مسافری در سطح کشوری می گوید.

سید باقر نورالدینی همچنین با اشاره به برخی اختلاف نظرهای موجود بین این شرکت با دستگاه های متولی برای تعیین سهمیه گازوییل در بخش های کشاورزی یا صنعت و معدن گفت: گازوییل به اندازه نیاز واقعی و با نظارت این شرکت و سایر دستگاه های متولی تایید و توزیع می‌شود.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ابلاغ دستورالعمل توزیع یکنواخت سوخت، افزود: حدود ۶۳ تا ۶۴ درصد مصرف ما در حوزه حمل و نقل، ۲۳ درصد در حوزه صنعت و معدن و ۱۲ تا ۱۳ درصد در حوزه کشاورزی است که سوخت مورد نیاز هر حوزه متناسب با نیاز آنها توزیع می‌شود.

وی در ادامه شرایط تعیین سقف و توزیع هدفمند نفت گاز را تشریح کرد که در فیلم پیش رو قابل ملاحظه است.