شهرری - ایرنا - شهردار منطقه ۲٠ تهران (شهرری) اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی، جمع‌آوری ضایعات، رسوب‌برداری و پاکسازی مخزن ۶٠٠ هزار مترمکعبی صالح آباد در جنوب پایتخت با جمع‌آوری ۹ هزار تن ضایعات انجام شد.

به گزارش ایرنا، رضا شنگی روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: لایروبی و تخلیه ضایعات از مخزن صالح آباد در جنوب تهران به صورت مستمر در برنامه کاری این منطقه قرار دارد.

وی افزود: در راستای اجرای روند جمع آوری ضایعات از این مخزن ۶٠٠ هزار مترمکعبی صالح آباد و بارگیری ۹٠٠ کامیون ضایعات و رسوب برداری از این مخزن انجام شد.

این مسئول با اشاره به اینکه نقش پاکسازی مستمر مخزن صالح آباد در مدیریت آب گرفتگی و آب ماندگی های احتمالی تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان عملیات اجرائی، ۹ هزار تن ضایعات از این مخازن به مراکز مجاز منتقل شود.

شنگی یادآور شد: این مخزن نقش تعدیل کننده آب های سطحی شهر تهران را دارند و به علت شیب رو به جنوب در منطقه ۲٠، حجم وسیعی از آب های سطحی مناطق ۶، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ از این مخازن عبور می کنند.

شهردار منطقه ۲۰ تهران شهرری اضافه کرد: عملیات پاکسازی مستمر مخزن صالح آباد در مدیریت آب گرفتگی و آب ماندگی های احتمالی توسط اداره مسیل و قنات ها به نحوی انجام شده است که در بارندگی های یک سال گذشته، در کانال ها و مسیل های عبوری آب های سطحی انسداد و مشکلی ایجاد نشده است.

وی یادآور شد: رها سازی زباله های شهری مهمترین علت آبگرفتگی انهار سرپوشیده و روباز است و مشارکت شهروندان در این خصوص با خالی نکردن زباله و نخاله های ساختمانی در نهر و مسیل ها از بروز آب گرفتگی به ویژه در فصل بارندگی بسیار موثر است.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.