مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: با خرید یک دستگاه سونوگرافی داپلر رنگی مبله کیفیت خدمت رسانی بیمارستان شهید قلی‌پور این شهرستان ارتقا یافت.

به گزارش ایرنا، علی حسین‌زاده روز سه‌ شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای خرید این دستگاه که با هدف خدمت رسانی بهتر به بیماران با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تلاش مسوولان محلی صورت گرفته، بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این دستگاه در اختیار بخش سونوگرافی بیمارستان بوکان قرار گرفت، اضافه کرد: هم اکنون بیمارستان شهید دکتر قلی پور به ۲ دستگاه سونوگرافی مجهز است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: تلاش می‌شود با برطرف کردن نیازها و کمبودها در تمام ابعاد کمی و کیفی، بهترین و مناسب‌ترین خدمت به آحاد جامعه ارائه شود.

سونوگرافی یا فراصوت‌نگاری یکی از روش‌های تشخیص بیماری در پزشکی است که به این روش اکوگرافی، پژواک‌نگاری و صوت‌نگاری نیز گفته می‌شود. این روش بر مبنای امواج فراصوت و برای بررسی بافت‌های زیرجلدی مانند عضلات، مفاصل، تاندون‌ها و اندام‌های داخلی بدن و ضایعات آن‌ها پی ریزی شده‌است.

سونوگرافی در حاملگی نیز کاربردهای وسیعی دارد و همچنین امروزه سونوگرافی کاربردهای درمانی پیدا کرده است.

بیمارستان ۲۷۰ تختی شهید قلی پور بوکان شامل بخش های درمانگاه، جراحی زنان و مردان، مراقبت های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، رادیوگرافی، ام.آر.آی، سی.تی.اسکن، سی.سی.یو، آی.سی.یو، داروخانه و دیگر بخش های بیمارستانی است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.