ایلام - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با بیان اینکه ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تسهیلات صندوق هنر بهره مند می شوند، گفت: در دولت سیزدهم نگاه و توجه ویژه ای به مسائل و مشکلات ایثارگران به ویژه در حوزه تبدیل وضعیت شغلی انجام شده است.

" علی تَن" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه ه مشاورین وزرای دولت هر ماه در یک بازه زمانی سه روز در راستای بررسی و پیگیری مشکلات و مطالبات ایثارگران به استان های مختلف کشور سفر می کنند، اظهار کرد: ماحصل این سفرهای استانی در نشست های جمع بندی در مرکز نیز پیگیری و در راستای رفع این مسائل و مشکلات و پیگیری امورات ایثارگران دستگاه هیا اجرایی اقدامات لازم انجام می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با اشاره به اینکه در هشتمین سفر استانی در استان ایلام حضور پیدا کرده ایم، افزود: در این سفرها، هر مشاور در امور ایثارگران، متولی رسیدگی و پیگیری وضعیت، مسائل و مطالبات ایثارگران دستگاه اجرایی مربوط به همان وزارت است و جمع بندی نهایی همه دستگاه های اجرایی نیز با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه در این سفرها از نزدیک با مسائل و مشکلات ایثارگران آشنا شده و پیگیری های لازم انجام می شود، افزود: برگزاری میز خدمت، دیدار چهره به چهره با ایثارگران، بررسی مسائل و مشکلات ایثارگران هر استان، دیدار با خانواده معزز ایثارگران، غبار روبی مزار شهدا و بررسی موضوعات و مسائل ایثارگران و دیدار با مسئولان مربوطه از جمله برنامه های این سفرها است.

تن با اشاره به اینکه جلسات مشترک و جمع بندی نهایی این سفرها نیز در محل استانداری ها برگزار می شود، افزود: در این نشست ها، تصمیمات نهایی در خصوص رفع مشکلات ایثارگران و خانواده های آن به ویژه در حوزه تبدیل وضعیت ایثارگران، اخد و اقدامات لازم انجام می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با بیان اینکه در دولت سیزدهم نگاه و توجه ویژه ای به مسائل و مشکلات ایثارگران به ویژه در حوزه تبدیل وضعیت ها انجام شده است، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حجم زیادی از ایثارگران تبدیل وضعیت شده و مشکلات آنان در حوزه قانونی و اداری رسیدگی شده است.

وی افزود: تعداد بسیار کمی از متقاضیان تبدیل وضعیت ایثارگری با مسائل قانونی مواجه شده اند که اقدامات لازم برای حل مشکل این عزیزان نیز در جریان است، اما همه افرادی که در یکسال اخیر قرار بوده تبدیل وضعیت شوند از مزایای آنان برخوردار شده اند.

تن یادآور شد: برخی موسسات وابسته در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که تعدادی از ایثارگران نیز در این موسسات فعالیت می کنند و با برخی مشکلات قانونی مواجه هستند و امید است با تلاش های انجام شده، این عزیزان نیز از مزایای تبدیل وضعیت ایثارگری بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در سفر به استان ایلام نیز مشکلات و مطالبات ایثاگران فرهنگ و ارشاد اسلامی احصا شده و مورد پیگیری قرار گرفت، گفت: یکی از مطالبات و خواسته های مهم و اصلی ایثارگران با توجه به اینکه حقوق و دستمزد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نسبت سایر دستگاه های اجرایی دیگر پایین تر بوده، ارائه و برخورداری از تسهیلات کم بهره است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران یادآور شد: در این خصوص رایزنی های لازم با صندوق اعتباری هنر انجام شده که درصدی از سهمیه تسهیلات با بهره چهار درصد به جامعه ایثارگران وزارتخانه متبوع اختصاص یابد، با بانک مرکزی هم درصدد هستیم که تفاهم نامه ای در این خصوص منعقد و سهمیه ای از تسهیلات بانکی با درصد مناسب در اختیار ایثارگران این وزارت خانه قرار گیرد.

تن تصریح کرد: برخی ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پست خالی در راستای اختصاص آن به ایثارگران به منظور تبدیل وضعیت ندارند که حتما باید یک پست خالی باشد تا این عزیزان از مزایای تبدیل وضعیت بهره مند شوند و پیگیری های لازم در این خصوص از طریق سازمان امور استخدامی در حال انجام است.

حضور در مزار شهدای گمنام ایلام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده شهید "حسین علی یوسفی"، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس استان، دیدار با "علی گهرسودی" جانباز بازنشسته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار ایلام از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران به این استان است.