۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85239307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگداشت هفته دفاع مقدس در وزارت ارشاد

۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85239307
بزرگداشت هفته دفاع مقدس در وزارت ارشاد

تهران - ایرنا- مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور ایثارگران خانواده شهدا بسیجیان و جمعی از مسئولان و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار نوعی اقدم از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت روز سه شنبه گفت : تقارن ماه ربیع با هفته دفاع مقدس‌ که یاد آور رشادت های شهدا و رزمندگان است را خدمت تمامی مردم ایران اسلامی تبریک عرض نموده و دلاوری ها و از خودگذشتگی بسیجیان و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس را گرامی می داریم .


همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن ابراز خاطرات و حماسه های ماندگار دوران دفاع مقدس افزود رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور فرمودند حماسه ها را با هنر همراه کنیم تا ادبیات صحیح دفاع مقدس و مکتب شهید سلیمانی به نسل جوان و آینده منتقل شود .

سردار رحیم نوعی اقدم که از همرزمان شهید مهدی باکری است تصریح کرد : یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد و هنرمندان انقلابی در عرصه های مختلف استخراج ادبیات دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت بوده تا ایثارگری رزمندگان و شهدا را تبلیغ و ترویج کنیم .

این فرمانده دوران دفاع مقدس درباره تولید سریال های مرتبط با سرداران شهید گفت ساخت فیلم و سریال درباره زندگی شهدا بسیار خوب است اما باید بر اساس واقعیت ها و خاطرات همرزم های شهدا انجام بگیرد تا خدای نکرده تحریفی در عملکرد و اقدامات این عزیزان صورت نگیرد .

حجت الاسلام شکوهی فرمانده بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن خوشامد گویی به حاضرین گفت دفاع مقدس مظهر استقامت و مقاومت است ، مظهر دلدادگی مردم ایران به اعتقادات و ارزشهای اسلامی است .
در حاشیه این مراسم نمایشگاه تصاویر شهدای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

راویان جهاد و شهادت خاطراتی از شهدا و رزمندگان در دوره هشت سال دفاع مقدس روایت کردند .

نمایش کلیپ هایی از روزهای ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس‌ و نمایش تصاویر سرداران شهید از دیگر برنامه های این مراسم در کنار قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی در ابتدای برنامه بود .

حضور والدین همسران و خانواده شهدا در کنار فرماندهان نظامی و انتظامی بیانگر توجه به قشر ایثارگر و تقدیر از این عزیران بود .

از مادر شهیدان رجبعلی زاده و بسیجیان سازمان های وزارت ارشاد تجلیل شد .
۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریور تا ششم مهر ادامه دارد.

آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است.

مردان این دیار در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha