لندن – ایرنا – نمایندگان ادیان ابراهیمی امروز (سه‌شنبه) طی نشست مشترکی که به ابتکار «جاستین ولبی» اسقف اعظم انگلیس در کلیسای مرکزی لندن برگزار شد بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان در جریان تحولات فلسطین تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، اسقف اعظم انگلیس طی سخنانی در ابتدای این نشست گفت: می دانم که همه ما نسبت به آنچه در اسرائیل و غزه رخ می‌دهد عمیقاً نگران هستیم. اینجا در کلیسای لمبث دائماً برای همه کسانی که در این جنگ گرفتار شده اند دعا می کنیم.

شیخ «ابراهیم موگرا» فعال مذهبی و استاد دانشگاه لستر هم طی سخنانی به نمایندگی از جوامع مسلمان گفت که پیروان دین اسلام و یهود اشتراکات زیادی دارند و بدون توسل به نفرت در صلح و آرامش، کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با ابراز نگرانی از بحران انسانی در غزه، پایان درگیری‌ها و حفاظت از جان غیرنظامیان را خواستار شد.

خاخام «جاناتان ویتنبرگ» هم به نمایندگی از یهودیان، تحرکات اسلام‌ستیزانه علیه مسلمانان را محکوم کرد و گفت: دعای خیر من بدرقه همه مردم بی گناهی است که در این وحشت گرفتار شده‌اند. ما برای آینده‌ای بهتر برای همه دعا می کنیم.

بر اساس گزارش‌ها در اثر بمباران های مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه و کرانه باختری که از شنبه گذشته (۱۵ مهر ماه) آغاز شده تا این ساعت شمار شهدای فلسطینی ۲ هزار و ۸۳۷ نفر و تعداد مجروحان نیز ۱۲هزار نفر اعلام شده است.

شرایط مردم غزه در حال حاضر به گونه ای است که مردم آن در محوطه بیمارستان ها پناه گرفته اند، اما این اماکن نیز آماج بمب های صهیونیستی و اهدایی آمریکا هستند.

اسقف اعظم انگلیس دیروز با فاجعه‌بار توصیف کردن وضعیت انسانی در غزه، خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی و لغو دستور خروج اجباری غیرنظامیان از این منطقه شد.

ولبی طی بیانیه‌ای که یک نسخه آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده است، نوشت: «بیمارستان‌ها و بیماران در غزه در معرض خطر جدی هستند. تجهیزات پزشکی آنها رو به اتمام و با فاجعه روبرو هستند.»

اسقف اعظم انگلیس در این بیانیه درخواست کرد که رژیم صهیونیستی دستور کوچ اجباری غیرنظامیان در غزه را لغو کند تا «از مراکز بهداشتی، کادر درمان، بیماران و غیرنظامیان محافظت شود».

وی همچنین از پیروان دین مسیح خواست که به دعا برای غیرنظامیانی که در این شرایط گرفتار شده‌اند ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

کارشناسان سازمان ملل، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و همچنین برنامه جهانی غذا حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در نوار غزه را مصداق بارز «مجازات جمعی» ارزیابی کرده و نسبت به خارج شدن وضعیت انسانی این باریکه از کنترل هشدار داده‌اند.

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) هم اعلام کرد که ذخایر سوخت بیمارستان‌های نوار غزه ۲۴ ساعت دیگر تمام می‌شود.

اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در غزه با اعتراضات گسترده بین‌المللی مواجه شده و حتی متحدان این رژیم در غرب را به تامل در نحوه حمایت از جنایات صهیونیست‌ها واداشته است.