۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85260208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واکنش اسقف اعظم انگلیس به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

لندن – ایرنا – اسقف اعظم انگلیس با فاجعه‌بار توصیف کردن وضعیت انسانی در غزه، خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی و لغو دستور خروج غیرنظامیان از این منطقه شد.

به گزارش ایرنا، جاستین ولبی در این بیانیه که یک نسخه آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده است، نوشت: «بیمارستان‌ها و بیماران در غزه در معرض خطر جدی هستند. تجهیزات پزشکی آنها رو به اتمام و با فاجعه روبرو هستند.»

وی افزود: «بیماران بد حال و مجروح در بیمارستان اهلی وابسته به کلیسای انگلیس - و سایر مراکز بهداشتی درمانی در شمال غزه - نمی توانند به صورت ایمن خارج شوند. بیمارستان اهلی شب گذشته مورد اصابت موشک‌های اسرائیلی قرار گرفت و در این انفجار 4 نفر از کادر درمان مجروح شدند. سایر بیمارستان ها نیز آسیب دیده اند.»

اسقف اعظم انگلیس در این بیانیه درخواست کرد که رژیم صهیونیستی دستور تخلیه غیرنظامیان در غزه را لغو کند تا «از مراکز بهداشتی، کادر درمان، بیماران و غیرنظامیان محافظت شود». وی همچنین از پیروان دین مسیح خواست که به دعا برای غیرنظامیانی که در این شرایط گرفتار شده‌اند ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

کارشناسان سازمان ملل، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و همچنین برنامه جهانی غذا حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در نوار غزه را مصداق بارز «مجازات جمعی» ارزیابی کرده و نسبت به خارج شدن وضعیت انسانی این باریکه از کنترل هشدار داده‌اند. دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) هم اعلام کرد که ذخایر سوخت بیمارستان‌های نوار غزه ۲۴ ساعت دیگر تمام می‌شود.

اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در غزه با اعتراضات گسترده بین‌المللی مواجه شده و حتی متحدان این رژیم در غرب را به تامل در نحوه حمایت از جنایات صهیونیست‌ها واداشته است.

دبیرکل سازمان ملل متحد ساعاتی پیش با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دو درخواست بشردوستانه دارم: از حماس می‌خواهم که گروگان‌ها بدون قید و شرط آزاد شوند. از اسرائیل هم می‌خواهم که دسترسی سریع و بدون مانع غیرنظامیان غزه به کمک‌های بشردوستانه فراهم شود.

آنتونیو گوترش تاکید کرد: سازمان ملل ذخایر غذا، آب، امکانات پزشکی و سوخت در مصر، اردن و کرانه باختری و اسرائیل دارد که می‌توان آنها را ظرف چند ساعت ارسال کرد. کارکنان ما برای تحویل آنها باید بتوانند این کمک‌ها را در کمال امنیت و بدون مانع، وارد غزه کرده و توزیع کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha