تهران-ایرنا- نخستین المپیاد آمادگی جسمانی کشور در ۸ رشته زنان و ۵ رشته مردان با حضور بیش از ۶۵۰ ورزشکار، به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ایرنا، آئین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات المپیاد کشوری آمادگی جسمانی عصر امروز در مجموعه ورزشی کارگران شهید معتمدی با حضور جمعی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان از جمله فرامرز کیانی زاده، مدیرکل دفتر آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان، سرپرست فدراسیون، معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، سرپرست هیئت استان تهران، برخی روسای هیأت‌های استانی آمادگی جسمانی، مسئولان انجمن‌ها و کمیته‌های حاضر در این المپیاد و جمع کثیری از ورزشکاران حاضر از ۳۱ استان که قرار است از فردا به رقابت بپردازند، برگزار شد.

احمد گواری، سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: در گذشته آمادگی جسمانی یک جمعیت پراکنده بود اما در حال حاضر یک جمعیت متحد و دارای همبستگی است. این المپیاد باشکوه نشان دهنده اقتدار خانواده آمادگی جسمانی است. خوشبختانه بیش از حد انتظار و پیش‌بینی ما شرکت کنندگان و ورزشکاران از المپیاد استقبال کردند و تاکنون جمعیت بالایی جذب این رشته شده‌اند.

وی اضافه کرد: کمبودهای این رشته ورزشی را جبران خواهیم کرد و می‌دانیم که این المپیاد خاطرات خوشی را برای ورزشکاران به جای خواهد گذاشت.

محمد امیرعظیمی، سرپرست هیئت استان تهران نیز گفت: هدف اصلی برگزاری این المپیاد شناساندن رشته‌ها در بین آحاد جامعه و بالا بردن سطح کیفی و فنی رشته‌های ورزشی آمادگی جسمانی است.

نخستین دوره مسابقات المپیاد کشوری آمادگی جسمانی از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ مهرماه به میزبانی هیئت آمادگی جسمانی استان تهران با حضور سراسر استان‌های کشور در ۸ رشته ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان با جمعیتی افزون بر ۶۵۰ نفر برگزار خواهد شد.

رشته‌های آقایان در اولین المپیاد آمادگی جسمانی کشور شامل آمادگی جسمانی، پیلاتس، کلیستنیکس، کتل بل، فانکشنال فیتنس و رشته‌های بانوان شامل آمادگی جسمانی، پیلاتس، ایروبیک، کلیستنیکس، کتل بل، دوچرخه ثابت و چرخ‌های سالنی، فیوژن فیتنس و فانکشنال فیتنس خواهد بود.