رییس کمیته فانکشنال فیتنس کشور: مسابقات اهواز از سطح کیفی بالایی برخوردار بود

اهواز - ایرنا - رییس انجمن فانکشنال فیتنس فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: مسابقات قهرمانی کشور در استان از سطح کیفی بالایی برخوردار بود و این موضوع باعث توانمندی بیشتر ورزشکاران در مسابقات بین المللی می‌شود.

عسگر آزادیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تقدیر از میزبانی استان خوزستان بیان کرد: در مرحله اول بیش از ۲ هزار ورزشکار برای حضور در این پیکارها اعلام آمادگی کردند که با گذر از آزمون‌های برگزار شده ۲۵ نفر از بهترین‌های ایران برای حضور در مسابقات کشوری در اهواز انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه آیتم‌های برگزار شده در این پیکارها مطابق با استانداردهای جهانی بود افزود: این رشته ورزشی طرفیت زیادی دارد اما در چند ماه اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده است.

آزادیان ادامه داد: این مسابقات در ۶ رویداد اصلی بین ورزشکاران برگزار شد که خوشبختانه تمامی ورزشکاران از لحاظ فنی، سطح بسیار بالایی داشتند.

رییس انجمن فانکشنال فیتنس فدراسیون آمادگی جسمانی تصریح کرد: تمام فعالیت ورزشکاران در حوزه مهارتی و قهرمانی رصد شده و بهترین‌ها برای حضور در رقابت‌های جهانی انتخاب می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به عملکرد ورزشکاران کشورمان، احتمال درخشش آنها در رویدادهای بین المللی وجود دارد و امید است در مسابقات جهانی پیش‌رو بهترین نتیجه کسب شود.

آزادیان با بیان اینکه فانکشنال فیتنس در دنیا و ایران یک ورزش جدید محسوب می‌شود گفت: اکنون ٧٥ کشور عضو فدراسیون فانکشنال فیتنس بوده که همگی دارای فدراسیون ملی هستند.

رییس انجمن فانکشنال فیتنس فدراسیون آمادگی جسمانی توضیح داد: این رشته یک ورزش کامل برای همه اقشار جامعه است که به همه ورزش‌ها در ابعاد قهرمانی و همگانی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در سال جاری هزاران نفر به فعالیت در این رشته پرداخته‌اند و قطعا در سال‌های آینده جزو رشته های پرطرفدار محسوب خواهد شد.

بر اساس این گزارش فانکشنال فیتنس نوعی ورزش است که از زندگی روزمره پشتیبانی می‌کند، این ورزش شامل حرکاتی مانند راه رفتن، هل دادن، کشیدن، خم شدن و غیره است.

رقابت های فانکشنال فیتنس قهرمانی کشور با حضور ۲۵ ورزشکار از سراسر کشور در اهواز برگزار شد که در این بین پنج خوزستانی نیز حضور داشتند.

تیم ایران ابتدای آذرماه راهی مسابقات جهانی نروژ می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha