تهران- ایرنا - یک منبع آگاه گفت که قرار است هفته آینده کره جنوبی، ژاپن و آمریکا برای نخستین بار نزدیک شبه جزیره کره و در میانه تلاش ها برای تقویت همکاری امنیتی سه جانبه در برابر تهدیدهای کره شمالی رزمایش هوایی مشترک برگزار کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از یونهاپ، قرار است رزمایش هوایی سه جانبه ژاپن، کره جنوبی و آمریکا روز یکشنبه آینده با حضور بمب افکن استراتژیک B-۵۲ آمریکا که به کره جنوبی ارسال شده برگزار شود. یک منبع آگاه با این موضوع گفت : «رزمایش هوایی مشترک شامل جنگنده های نیروهای هوایی ژاپن، کره جنوبی و آمریکاست که بمب افکن B-۵۲ را همراهی می کنند. »

بمب افکن B-۵۲ هسته ای آمریکا برای نخستین بار روز گذشته در کره جنوبی مستقر شد. این بمب افکن در نمایشگاه دوسالانه دفاعی این کشور نیز شرکت می کند.

باوجود اینکه بمب افکن B-۵۲ به عنوان یکی از تهجیزات نظامی استراتژیک آمریکا به شمار می رود و پیش از این برای شرکت در رزمایش هوایی با نیروی هوایی کره جنوبی به شبه جزیره کره ارسال شده بود اما این برای نخستین بار است که این بمب افکن در پایگاه هوایی کره جنوبی به زمین نشسته است.

در جلسه هفته گذشته پارلمان کره جنوبی ژنرال کیم سئونگ کیوم رئیس ستاد مشترک گفت قرار است کره جنوبی، ژاپن و آمریکا رزمایش هوایی مشترکی را به عنوان بخشی از تلاش ها برای گسترش همکاری سه جانبه امنیتی برگزار کنند.

این تصمیم پس از توافق سران این سه کشور در اجلاس ماه اوت در کمپ دیوید در برابر تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی اتخاذ شد.

هفته گذشته برای نخستین بار طی ۷ سال گذشته ژاپن، کره جنوبی و آمریکا رزمایش دریایی سه جانبه در آب های جنوبی شبه جزیره کره برگزار کردند.