کره شمالی وعده پاسخی حیرت آور در برابر ارسال تجهیزات استراتژیک آمریکا داد

تهران- ایرنا -کره شمالی امروز سه شنبه با محکوم کردن ارسال اخیر تجهیزات استراتژیک آمریکا به شبه جزیره کره، در مقابل این اقدام وعده پاسخی کوبنده و قاطع داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از یونهاپ، ناوهواپیمابر هسته ای یو اس اس رونالد ریگان روز پنجشنبه در بندر بوسان واقع در جنوب شرقی به مدت ۵ روز و در پی عملیات دریایی ۳ جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی پهلو گرفت. این ناوهواپیمابر آمریکایی ظرفیت حمل بمب افکن های هسته ای B-۵۲ را دارد که امروز در پایگاه هوایی کره جنوبی مستقر شود.

کیم تونگ میونگ محقق مطالعات سیاست های بین المللی انجمن کره شمالی در بیانیه ای که در خبرگزاری دولتی این کشور منتشر شد، گفت موشک هسته ای آمریکا فراتر از خط خطر در شبه جزیره کره است.

وی در ادامه با اشاره به این که آمریکا رزمایش مشترک برگزار و تجهیزات استراتژیک به بزرگترین مرکز پرتنش دنیا ارسال کرده تاکید کرد رئیس کره شمالی گفته بود چنین اقدامات تحریک آمیز خطرناک هسته ای جهان را به منطقه پرآشوب هسته ای تبدیل می کند.

در بیانیه ای جداگانه محقق دیگر کره شمالی در وزارت امور خارجه آمریکا را متهم کرد با استفاده از گزارش اخیر کنگره که تاکید بر خطرات تجهیزات هسته ای کره شمالی دارد به عنوان ابزاری برای پیش دستی کردن برای حمله اتمی به کره شمالی استفاده می کند.

در آخرین گزارشی که هفته گذشته منتشر شد کمیسیون کنگره در موضع استراتژیک آمریکا گفت کره شمالی در یک قدمی ارسال موشک های بالستیک قاره پیمای هسته ای است تا در برابر موشک های دفاعی آمریکا پیروز شود و ممکن است برای آزمایش هسته ای که امکان عملیات هسته ای تاکتیکی می دهد آماده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha