تهران- ایرنا - یوکو کامیکاوا وزیر امورخارجه ژاپن گفت وزیران امورخارجه گروه ۷ اعلام کردند شرایط انسانی در نوار غزه باید بهبود یابد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کیودو، یوکو کامیکاوا در پاسخ به خبرنگاران گفت در گفت و گوی تلفنی وزیران امورخارجه گروه ۷ قاطعانه جنگ میان اسرائیل و فلسطین را محکوم و وعده دادند بایکدیگر همکاری کنند.

وی همچنین افزود به همتایان خود در گروه ۷ درباره کمک ۱۰ میلیون دلاری ژاپن به شهروندان و غیرنظامیان در غزه توضیحاتی داده است.

وزیر امورخارجه ژاپن خاطرنشان کرد تمامی اقدامات لازم برای تضمین امنیت شهروندان ژاپنی اتخاذ می شود و این کشور فعالانه به مسائل مرتبط می پردازد تا شرایط در خاورمیانه در کمترین زمان ممکن آرام شود.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

چندین روز پس از این مناقشه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا ۵ عضو گروه ۷ بیانیه مشترکی منتشر کردند که در آن خواستار حمایت یکپارچه و قاطع از اسرائیل شدند و حماس را یکصدا محکوم کردند. گروه ۷ شامل کانادا، ژاپن و اتحادیه اروپا نیز می شود.

ژاپن که در واردات نفت خام وابستگی زیادی به خاورمیانه دارد، به شکل سنتی روابط دوستانه خود را با بسیاری کشورهای خاورمیانه حفظ کرده است.