دیپلمات‌های گروه ۷ درباره جنگ غزه تبادل نظر کردند

تهران- ایرنا - وزیران امورخارجه گروه ۷ در نشست دو روزه در توکیو پیرامون تلاش‌ها برای احیای صلح در خاورمیانه و آنچه پس از پایان جنگ در نوار غزه اتفاق خواهد افتاد به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از آساهی شیمبون،در بیانیه ای که از سوی ژاپن میزبان گروه ۷ منتشر شد، آمده است: در نشست وزیران امور خارجه این گروه، موضوع جنگ غزه مطرح شد و قرار شد امروز مباحثات پیرامون بحران غزه، جنگ اوکراین و مسائل مرتبط به چین ادامه یابد.

این گزارش حاکی است: در این بیانیه به جزئیات درباره «گزینه هایی در صورت عقب نشینی گروه حماس از غزه که مورد بحث قرار گرفت» اشاره ای نشده است.

رژیم صهیونیستی تاکنون برنامه بلند مدت روشنی برای غزه ارائه نکرده است. در نخستین اظهارنظرهای مستقیم درباره این موضوع، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در هفته جاری گفت اسرائیل به دنبال مسئولیت برقراری امنیت در غزه برای مدتی نامعلوم است.

باوجود این الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: اسرائیل می خواهد این سرزمین (غزه) زیر نظر یک ائتلاف بین المللی که شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، کشورهای دارای اکثریت مسلمان و یا توسط رهبران سیاسی محلی غزه، اداره شود.

دیپلمات های آمریکایی، اتحادیه اروپا و خاورمیانه نیز شروع به بررسی گزینه ها کردند.

براساس گزارشی که در ماه جاری از سوی رویترز منتشر شد گفت و گوها مواردی چون «اعزام نیروهای چندملیتی برای دوران پس از جنگ غزه، ایجاد دولت داخلی به رهبری فلسطینیان با حذف سیاستمداران حماس و راه حل موقت امنیتی و نقش حکمرانی دولت های عرب همسایه و نظارت موقت سازمان ملل در غزه» را شامل است.

قرار است وزیران امورخارجه گروه ۷ اعلامیه مشترکی درباره جنگ اسرائیل و فلسطین منتشر کنند که دومین بیانیه از آغاز این جنگ خواهد بود.

هیروکازو ماتسونو رئیس کابینه ژاپن در مصاحبه با خبرنگاران گفت این بیانیه نشانگر موضع واحد گروه ۷ درباره شرایط خاورمیانه خواهد بود.

گروه ۷ شامل کشورهای صنعتی و ثروتمند دنیا یعنی انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا و اتحادیه اروپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha