بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۱ در استان گفت: ریالی از مبالغ به خزانه برگشت نخورده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: امید می رود که مدیران در سال جاری تلاش کنند تا تمام منابع در استان جذب شود.

وی بر جذب سرمایه گذار خصوصی تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در این باره تلاش کنند تا عرصه برای فعالیت بخش خصوصی گسترده شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: ورود بخش خصوصی یکی از روش های تامین مالی برای اجرای پروژه های عمرانی است و باید از این ظرفیت برای اجرا و تکمیل پروژه های ناتمام استفاده شود.

وی ادامه داد: مولد سازی یک روش دیگر برای تامین منابع مالی است و از مدیران انتظار می رود که این مهم را جدی بگیرند، منابع مولدسازی در عمران هزینه می شود و مدیران محل هزینه کرد منابع را شفاف کنند.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه موضوع زمان در مولدسازی و هزینه کرد منابع در پروژه های عمرانی مهم است خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با سرعت دادن به اجرای پروژه های عمرانی، مردم زودتر از مزایای آن بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، امسال ۱۶ هزار میلیارد ریال منابع اعتباری تملک دارایی و سرمایه ای استان مصوب شده است.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و اقتصاد این استان متکی بر صادرات پتروشیمی است و نیاز است تا دیگر بخش ها نیز تقویت شود.

خراسان شمالی ۱.۱ درصد از جمعیت کشور را دارد و سهم استان از منابع و اعتبارات استانی در کشور ۲.۶ درصد است که این اعتبارات بیش از ۲ برابر نسبت جمعیتی جذب می شود.

خراسان شمالی از استان های شمال شرق کشور محسوب می شود که یک میلیون نفر جمعیت دارد و در ۲۴ شهر و حدود یک هزار روستا سکونت دارند.