کرمانشاه - ایرنا - مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 320 میلیارد ریال انواع کالاهای اساسی از طریق شبکه توزیع این تعاونی در سطح استان توزیع و در اختیار مردم قرار گرفته است.

ایرج صفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: میزان توزیع کالاهای اساسی در سه سال گذشته با افزایش خوبی همراه بوده است به طوری که این میزان از یک هزار و ۵۰۰ تن در سال ۱۴۰۰، در سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار تن و در ۶ ماهه نخست امسال به سه هزار تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی توزیع کالاهای تنظیم بازار در تعاون روستایی استان کرمانشاه در دولت سیزدهم افزود: این میزان افزایش با احداث و تجهیز روستا بازارها در شهرهای مختلف استان محقق شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت تاثیرگذاری شبکه مردمی تعاون روستایی در پایداری و تنظیم بازار یادآور شد: با ایجاد روستا بازارها در استان اقدامات موثری در این خصوص در شبکه مردم نهاد تعاونی‌های روستایی استان صورت پذیرفته است.

صفایی با اشاره به تاثیر توزیع کالاهای تنظیم بازار توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و رویکرد جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مبنی بر منطبق شدن فعالیت‌های این سازمان بر بازار گفت: با توجه به مردمی بودن ساختار تعاونی های روستایی، توزیع کالاهای تنظیم بازار توسط تعاون روستایی تاثیر مثبتی بر قدرت خرید مردم و حذف واسطه ها و ایجاد طرح از مزرعه تا سفره داشته است.

دهمین روستا بازار استان کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرد

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به راه‌اندازی دهمین روستا بازار استان در شهرستان ثلاث باباجانی گفت: با توجه به تامین زمین مورد نیاز در شهرستان ثلاث باباجانی و تبدیل املاک مازاد، زمینه لازم برای افتتاح و فعالیت این روستا بازار در این شهرستان فراهم شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرستان‌های کنگاور، دالاهو، گیلانغرب و سرپل ذهاب فاقد روستا بازار هستند، اضافه کرد: شهرستان‌های دالاهو و گیلانغرب جمعیتی کمتر از ۲۰ هزار نفر دارند با این حال در صورت تامین زمین، روستا بازار در این مراکز راه اندازی می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به استقبال مردم این استان از فعالیت روستا بازارها اظهار کرد: هفته گذشته روستا بازار شهر کرمانشاه نیز که در قالب ۱۴ غرفه از چند ماه قبل به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده بود به عنوان نهمین روستا بازار افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی یادآور شد: در صورت تامین زمین تعداد دیگری روستا بازار نیز در شهر کرمانشاه فعال خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت محصولات عرضه شده در روستا بازارها بسیار مناسب است و در مواردی اقلام از تخفیف ۱۵ تا ۲۵ درصدی برخوردار هستند افزود: در این روستا بازارها علاوه بر عرضه کالاهای متنوعی که عرضه می شود کالاهای بخش کشاورزی از جمله گوشت، برنج، قند، شکر، روغن، تخم‌مرغ و سایر اقلام نیز با استقرار تولیدکنندگان به صورت مستقیم عرضه می‌شود.