فرماندار: شهرداری قصرشیرین شهرک مشاغل آلاینده ایجاد کند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: ایجاد شهرک مشاغل آلاینده برای انتقال کارگاه های مزاحم و مشاغلی که باعث آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان و بروز سد معبر در پیاده رو ها می شود، به یک مکانی خارج از محدوده شهر در اولویت شهرداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد نجفی» روز یکشنبه در جلسه تنظیم بازار قصرشیرین، افزود: با توجه به اینکه هم اکنون ۲۸۷ واحد آلاینده در قصرشیرین به صورت غیر متمرکز و در نقاط مختلف شهر فعالیت دارند باید شهرداری با جانمایی هرچه سریع تر برای ایجاد شهرک مشاغل و انتقال این واحدها به مکانی واحد اقدام کند.

وی اظهار کرد: براساس استانداردهای شورای عالی معماری و شهرسازی فعالیت مشاغل آلاینده در سطح شهر ممنوع است و شهرداری با هماهنگی دیگر دستگاههای مربوطه باید هرچه سریع تر نسبت به جانمایی مکان مشخص اقدام و برای انتقال این صنوف به خارج از شهر اقدام کند.

فرماندار قصرشیرین همچنین نیاز دیگر شهرستان را ایجاد کشتارگاه موقت دام بیان کرد و گفت: شهرداری نسبت به این موضوع سریع تر اقدام کند تا در صورت نیاز بتوان از طریق عشایر مستقر در منطقه با همکاری جهاد کشاورزی و امور عشایری و سایر دستگاه های متولی دام مورد نیاز شهرستان تامین و این کشتارگاه راه اندازی شود.

نجفی همچنین با اشاره به نبود میدان میوه و تره بار در قصرشیرین آن را عاملی برای گرانفروشی میوه و نارضایتی شهروندان بیان کرد و گفت:شهرداری هرچه سریع تر نسبت به جانمایی مکان با هماهنگی جهاد کشاورزی و صنعت معدن تجارت و دیگر دستگاه ها اقدام کند تا این مطالبه اساسی شهروندان پس از سال ها محقق شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: بازار نقش مهم و حیاتی در جامعه دارد و شروع نهضت انقلاب اسلامی از بازار و با حضور بازاریان بود از این رو همه باید کمک کنند تا بازار شهر قصرشیرین به عنوان یک شهرستان گردش پذیر و محل تردد زوار و مسافران رونق و سامان یابد.

پیگیری برای اختصاص سهمیه آرد و نفت گاز تعاونی ها و روستاییان، تامین ۶ تن سیب و ۱۲ تن پرتقال شب عید، تامین خرمای مورد نیاز برای ماه مبارک رمضان و نظارت بر قیمت ها از دیگر مواردی بود که فرماندار قصرشیرین بر اجرای آن ها تاکید کرد.

نجفی اضافه کرد :در راستای تنظیم و ثبات بازار باید گشت های مشترک و همچنین بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به طور مستمر، وضعیت موجود را رصد و با متخلفان بدون هرگونه چشم پوشی برخورد کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزارنفر جمعیت، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha