سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: انتقال حساب صنایع بزرگ به استان زمینه خوبی است تا از ظرفیت آن برای توسعه و حمایت ورزش استفاده شود؛ چرا که تنها یکی از این صنایع می تواند حامی مالی تمامی تیم‌های حاضر استان در لیگهای کشوری باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در دیدار با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان و جمعی با ورزشکاران کردستان اظهار کرد: مسائل و مشکلات حوزه ورزش کردستان در سفر دوم رییس جمهور در میان گذاشته می شود تا منجر به اصلاح و رسیدگی شود.

وی با اشاره به افتخارآفرینی بانوان در حوزه ورزش کردستان، اضافه کرد: پیش از انقلاب تعداد بانوان در این حوزه که بتوانند در سطح ملی و بین المللی افتخارآفرینی کنند کم بود و یا اصلا بودند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه علاقه، شناخت و فهم از ورزش منجر به شناخت کمبود و کاستی های آن می شود، از فعالان این عرصه خواست با پیدا کردن حلقه های مفقوده این حوزه، ارزش گذاری آن را بالا ببرند.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه ورزش کردستان در قله است، ادامه داد: تدوین بانک اطلاعاتی ورزشکاران استان لازم است و باید آمار در قالب این بانک گنجانده شود تا مبنایی برای برنامه ریزی باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان، با اشاره به دغدغه روسای هیاتهای ورزشی مبنی بر درآمد پایدار، این دغدغه را بسیار خوب دانست که باید دنبال و پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی عضویت ۲۶ بانوی کردستانی در تیمهای ملی را آمار بسیار خوبی دانست و گفت: باید رشته های مختلف ورزشی استان در بخش آقایان و بانوان تقویت شود تا مرجعیت بسیاری از رشته ها دوباره به استان برگردد.

وی یکی از برنامه های پیش روی نماینده ولی فقیه در کردستان را برگزاری جلساتی با وزرا برشمرد و گفت: در این نشست مطالب استان مطرح می شودو تنها به نشست اکتفا نخواهد شد تا آورده ای برای کردستان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با بیان اینکه شهادت مردم مظلوم فلسطین در جنایت اسراییل فاجعه بزرگی است، اضافه کرد: کشورهای اسلامی باید با قوت در برابر جنایت های این رژیم بایستند و از مردم فلسطین حمایت کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم در این نشست با تسلیت فاجعه اسفناک شهادت مردم غزه، اظهار کرد: این اقدام رژیم غاصب صهیونیستی جنایتی در حق بشریت بود و جامعه ورزش استان آن را محکوم می‌کند.

آمنه غلام‌ویسی تاکید کرد: ایران اسلامی تنها پرچمدار حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع جهان است و امیدواریم این حادثه منجر به بیداری جهان از خواب غفلت شده و حقانیت فلسطین را پدیدار کند.

وی به لغو برنامه های اولین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش در کردستان به دلیل عزای عمومی و ابراز همدردی با مردم فلسطین اشاره کرد و افزود: در این هفته، ۴۰۰ برنامه در مناطق مختلف استان اجرایی می شود که بهره برداری از ۶ طرح عمرانی از جمله آنهاست.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان به فعالیت ۶۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در این استان اشاره کرد و گفت: این تعداد در ۳۷ هیات ورزشی استانی و ۴۰۰ هیات شهرستانی ساماندهی شده اند.

غلام‌ویسی گفت: در حوزه جوانان ۷۰ سازمان مردم نهاد در کردستان فعالیت دارند.