گرگان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ی وزیر کشور گفت: استان گلستان به دلیل ظرفیت فراوان تولید انواع محصولات کشاورزی، یکی از مناطق مهم و استراتژیک امنیت غذایی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن کوشش‌تبار روز پنجشنبه در آیین متمرکز آغاز کشت پاییزه در مزرعه آل جلیل شهرستان آق قلا اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد امنیت غذایی کشور مدیون تلاش کشاورزان گلستانی است و کشاورزان این استان جایگاه خاصی در کشور دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: گلستان همچنین در حوزه تولید گوشت سفید،مرغ و طیور هم در کشور پیشتاز است .

وی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب گلستان، توسعه روش‌های مدیریتی دانش بنیان کشت است که براین اساس تولید ۴۰۰ هزار تن با استفاده از این روش به ۷۵۰ هزار تن ارتقا یافت.

کوشش تبار گفت: رقم کشت قراردادی در گلستان از هفت هزار هکتار به ۷۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و ۷۰ هزار هکتار دیگر هم به آن افزوده شو.

وی افزود: اصلاح الگوی کشت با اعتماد بین دولت و ملت محقق می شود و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت بهره‌وری بالاتر را ارمغان خواهد داشت.

وی بیان کرد: افزایش بهره وری آب کشاورزی از دیگر سیاست های ابلاغی است که سالانه باید پنج درصد آن محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: این خاک میراث ما برای آیندگان کشور خواهد بود و باید امانتدار خوبی برای آنان باشیم.

وی اظهار داشت: آیین ستایش در مقابل خداوند سبحان در ادبیات و فرهنگ ایرانیان از دوران باستان تا امروز اجرا می‌شد که آیین متمرکز کشت پاییزه تجلی همان آیین‌ها است.