تهران- ایرنا- هزاران نفر در فرانسه پنجشنبه شب در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند که در جریان آن پلیس با برخی از معترضان درگیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر برای حضور در این تظاهرات تجمع کردند و اعتراض آنها بطور مسالمت‌آمیز شروع شد اما پلیس پاریس با برخی معترضان درگیر شد و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

ژرالد دارمانن وزیر کشور فرانسه هفته گذشته از مقام‌های محلی خواسته بود تا تظاهرات حمایت از فلسطین را ممنوع کنند اما دادگاهی در پاریس روز پنجشنبه این محدودیت را تعلیق و اعلام کرد که چنین اقدامی «تهدیدی جدی، غیرقانونی و آشکار علیه آزادی اعتراض» است.

این در حالی است که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز با اشاره به درگیری‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که ممنوعیت برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها قابل توجیه است.

به رغم فشارها برای جلوگیری از تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها، دانشجویان دانشگاه‌های شهر تولوز در جنوب فرانسه روز چهارشنبه در تجمعی کشتار فلسطینیان مظلوم و بی‌دفاع از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

حاضران در این تجمع دانشجویی با حمل پرچم‌های فلسطین و سردادن شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین، خواستار توقف فوری بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی شدند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند و رژیم اسرائیل که از این حملات غافلگیر شده بود، برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاهها نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.