تهران- ایرنا- رئیس جمهور تونس از اهداف واقعی تحرکات رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه پرده برداشت و تاکید کرد: صهیونیسم بین المللی به دنبال تغییر کامل نقشه خاورمیانه است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از النشره، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس در واکنش به تحولات منطقه، تاکید کرد: مردم جهان امروز می‌خواهند که مسیر تاریخ را تغییر دهند، به ویژه پس از اینکه نقاب از چهره نظام جهانی که بنیانگذاران آن هنوز به دنبال تقسیم جهان میان مردم متمدن و وحشی هستند، برافتاد.

وی مجددا بر موضع ثابت و اصولی ملت تونس درباره حق فلسطین برای بازپس گیری فلسطین و برپایی تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

رئیس جمهور تونس بیان کرد: صهیونیزم بین المللی به دنبال تغییر نقشه خاورمیانه به طور کامل است.

وی افزود: حرکت ناوها به سمت دریای مدیترانه و تحرکات نظامی بی سابقه، گواهی بر این است که موضوع فقط به فلسطین مربوط نمی شود، بلکه به تقسیم جدید یا نیمه دوم بالفور جدید مربوط است.

قیس سعید از وزیر خارجه تونس خواست که در راستای افزایش اقدامات دیپلماتیک همگام با همه گروه‌های ملی در داخل تونس و همه آزادگان دنیا حرکت کند تا کشتار ساکنان غزه متوقف و با همه تلاش‌ها برای کوچاندن فلسطینیان مقابله شود تا فلسطین و امت اسلامی دوباره با نکبت جدید مانند نکبت سال ۱۹۴۸ رو به رو نشود.