۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85265182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آواره شدن ۴۹۳ هزار زن و دختر در غزه/ شهادت ۱۷ کارمند «آنروا»

تهران-ایرنا- منابع خبری از کوچ اجباری ۴۹۳ هزار زن و دختر در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، سازمان ملل اعلام کرد که تقریبا ۴۹۳ هزار زن و دختر در غزه مجبور به مهاجرت و ترک خانه خود شدند.

اخیرا دفتر سازمان ملل برای امور هماهنگی‌های بشردوستانه اعلام کرد که حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۵۲ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند. سازمان ملل نیز از شهادت ۱۷ کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا ) در نوار غزه از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی خبر داد.

پیش تر وزرات داخله غزه اعلام کرده بود، در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، ۵ هزار و ۵۰۰ ساختمان شامل ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به صورت کامل ویران شده است.

«فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل نیز روز جمعه در جمع خبرنگاران گفته بود که دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) اعلام کرده که حملات هوایی در غزه ادامه دارد و صدها نفر از جمله کودکان زیر آوار گرفتار شده اند.

وی افزود: در ارزیابی منتشر شده امروز، سازمان ملل تخمین می زند که خشونت و ویرانی تاکنون منجر به آواره شدن نزدیک به ۴۹۳ هزار زن و دختر از خانه های خود در غزه شده است.

فرحان حق اضافه کرد: علاوه بر این، خشونت به طور غم انگیزی منجر به افزایش فزاینده تعداد زنانی شده که همسران خود را از دست داده اند و تخمین زده می شود که ۹۰۰ زن پس از مرگ همسرانشان، خود سرپرست خانواده شده اند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و در مقابل ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه از سوی بمب افکن های اسراییل که نشانه عجز صهیونیست ها می باشد، آمریکا و اروپا از اسرائیل درخواست کرده اند تا عملیات زمینی در غزه را به تعویق بیندازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha