تهران بزرگ - ایرنا - معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران علت اصلی ایجاد مشکلات در بخش‌های مختلف از جمله ناوگان حمل و نقل عمومی را فرسودگی آن اعلام کرد و گفت: رفع این مشکلات نیاز به زمان دارد.

عباس شعبانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل عمومی ناوگان اتوبوس و تاکسیرانی فرسوده است و در سال‌های اخیر کمترین توجه به آن شده اما با نگاه مثبت شورا و مدیریت شهری دوره ششم بخش اعظمی از بودجه را به این موضوع اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر شهردار تهران به کشور چین موضوع توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و خرید واگن برای مترو در اولویت قرار داشت، اظهار کرد: افزایش خطوط مترو، تعداد اتوبوس و تاکسی از جمله برنامه‌های مدیریت شهری برای بهبود شرایط ناوگان حمل و نقل عمومی تهران است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: هم اکنون تعداد تاکسی، اتوبوس و حتی واگن‌های مترو در مقایسه با استفاده شهروندان از این ناوگان بسیار کم است و در این بخش‌ها کمبود داریم اما رفع مشکلات نیاز به زمان بیشتری دارد تا بتوانیم نسبت به تامین و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقداماتی انجام دهیم.

به گفته وی، تلاش مدیریت شهری این است که تا پایان سال اقدمات ویژه‌ای در این بخش انجام دهد تا مشکلات در حوزه حمل و نقل عمومی به حداقل برسد البته در جلسات و بازدیدهایی که از مناطق داریم دغدغه بیشتر شهرداران هم موضوع حمل و نقل عمومی است.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در سایر بخش‌ها نیز شهر از فرسودگی رنج می‌برد و ضروری است که زیرساخت‌های شهر ترمیم و بازسازی شود.

شعبانی با بیان اینکه تلاش داریم با یک برنامه ریزی منظم در فصل بارندگی مشکلات شهروندان را به کمترین میزان برسانیم، گفت: هم اکنون جلسات مرتبط با موضوع بطور منظم در مناطق ۲۲ گانه در حال برگزاری است و سعی می‌کنیم سطح خدمات رسانی در بخش برف روبی و رفع آبگرفتگی معابر را به حد مطلوب برسانیم تا شهروندان در زمان بارندگی کمترین مشکل را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، مهمترین مشکل شهروندان تهرانی ترافیک و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است که در این دوره، مدیریت شهری تلاش زیادی دارد تا این مشکلات را کاهش دهد.