کاشان _ ایرنا _ رییس اداره ورزش و جوانان کاشان گفت:اعتبارات حوزه ورزش محدود است، دستگاه های اجرایی شهرستان یک درصد اعتبارات خود را به توسعه ورزش اختصاص دهند و این مهم در قانون پیش بینی شده است.

محمدجواد سلامیان زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بودجه ای که به صورت سالیانه توسط اداره ورزش و جوانان در اختیار هیات های ورزشی قرار داده می شود بسیار اندک است و آن ها با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند.

وی اظهار کرد:مجموعه کل اعتباراتی که اداره ورزش و جوانان کاشان در اختیار هیات های ورزشی قرار می دهد رقمی حدود ۲ میلیارد ریال است که این مبلغ بسیار ناچیز است.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان بیان کرد: بدیهی است یک هیات ورزشی به هیچ عنوان قادر نیست با این اعتبار محدود هزینه های متعدد سالیانه مانند اعزام ورزشکاران به مسابقات، اردوهای آمادگی، خرید وسایل و تجهیزات و دیگر هزینه های جاری را تأمین کند.

سلامیان زاده گفت: حتی اگر تمامی این مبلغ در اختیار یک هیات قرار داده شود نیز به تنهایی توانایی کفاف هزینه های این مجموعه را نمی دهد.

وی اظهار کرد:ورزش ارتباط مستقیمی با سلامتی و نشاط جامعه داشته و توسعه و گسترش آن پیامدهای بسیار مثبتی در میان قشرهای مختلف مردم دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان بیان کرد:در مورد ورزش همگانی، رهبر معظم انقلاب حجت را بر همه تمام کرده‌اند که لازم و واجب است لذا همه ما مکلفیم در راستای توسعه ورزش همگانی چه بخشی که مسئول و چه بخشی که عضوی از جامعه اسلامی هستیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

سلامیان زاده گفت:موتور محرکه هر دستگاه، نیروی انسانی است و اگر نیروی انسانی را بتوان با نشاط و پرتحرک نگه داریم، کارکرد و عملکرد سازمانی هم افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد:تمرکز ما بر تکمیل پروژه‌های ورزشی ناتمام در سطح شهرستان است تا با کمک و همراهی مجموعه وزارت ورزش و جوانان، فرمانداری ویژه کاشان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی یادآور شد:ورزشگاه سه هزارنفری چند منظوره،پیست دومیدانی تارتان و ورزشگاه شهید ناصر فکری سه زیرساخت مهم و طرح نیمه تمام کاشان است که اگر این سه زیرساخت تکمیل شود بخش بزرگی از مشکلات زیرساختی ورزش این شهرستان رفع می‌شود.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان بیان کرد: زمین سه هزارنفری برای ورزش های فوتبال،والیبال و هندبال در کاشان داریم که تکمیل آن از اولویت ها و نیازهای ورزش شهرستان است،این زمین در سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی شد و تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تکمیل و راه اندازی آن نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.

سلامیان‌زاده گفت:اگر سالن ورزشی سه هزار نفری تکمیل شود امکان میزبانی مسابقات کشوری و آسیایی را خواهیم داشت و این سالن ظرفیت بزرگی برای حوزه ورزش کاشان است.

وی افزود:دومیدانی ورزش ریشه داری در کاشان است و از گذشته در این رشته بخش‌های کشوری و جهانی داریم، در حال حاضر یک پیست دومیدانی در استادیوم ۱۵ هزار نفری داریم که نیمه تمام مانده و تکمیل آن نیازمند هشت میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهار کرد:ورزشگاه شهید ناصر فکری کاشان که در مرکز شهر واقع شده و سه فاز دارد که سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شد و در حال حاضر فاز نخست و دوم آن اجرایی شده و تکمیل کامل آن ۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان گفت: ورزشگاه شهید فکری اگر تکمیل شود امکان ارائه خدمات مطلوب به ورزشکاران و علاقمندان رشته های شنا،فوتسال،بسکتبال و بوکس به نحو مطلوب را دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.