یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی کاشان به توسعه ورزش اختصاص  یابد

کاشان _ ایرنا _ رییس اداره ورزش و جوانان کاشان گفت:اعتبارات حوزه ورزش محدود است، دستگاه های اجرایی شهرستان یک درصد اعتبارات خود را به توسعه ورزش اختصاص دهند و این مهم در قانون پیش بینی شده است.

محمدجواد سلامیان زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بودجه ای که به صورت سالیانه توسط اداره ورزش و جوانان در اختیار هیات های ورزشی قرار داده می شود بسیار اندک است و آن ها با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند.

وی اظهار کرد:مجموعه کل اعتباراتی که اداره ورزش و جوانان کاشان در اختیار هیات های ورزشی قرار می دهد رقمی حدود ۲ میلیارد ریال است که این مبلغ بسیار ناچیز است.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان بیان کرد: بدیهی است یک هیات ورزشی به هیچ عنوان قادر نیست با این اعتبار محدود هزینه های متعدد سالیانه مانند اعزام ورزشکاران به مسابقات، اردوهای آمادگی، خرید وسایل و تجهیزات و دیگر هزینه های جاری را تأمین کند.

سلامیان زاده گفت: حتی اگر تمامی این مبلغ در اختیار یک هیات قرار داده شود نیز به تنهایی توانایی کفاف هزینه های این مجموعه را نمی دهد.

وی اظهار کرد:ورزش ارتباط مستقیمی با سلامتی و نشاط جامعه داشته و توسعه و گسترش آن پیامدهای بسیار مثبتی در میان قشرهای مختلف مردم دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان بیان کرد:در مورد ورزش همگانی، رهبر معظم انقلاب حجت را بر همه تمام کرده‌اند که لازم و واجب است لذا همه ما مکلفیم در راستای توسعه ورزش همگانی چه بخشی که مسئول و چه بخشی که عضوی از جامعه اسلامی هستیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

سلامیان زاده گفت:موتور محرکه هر دستگاه، نیروی انسانی است و اگر نیروی انسانی را بتوان با نشاط و پرتحرک نگه داریم، کارکرد و عملکرد سازمانی هم افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد:تمرکز ما بر تکمیل پروژه‌های ورزشی ناتمام در سطح شهرستان است تا با کمک و همراهی مجموعه وزارت ورزش و جوانان، فرمانداری ویژه کاشان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی یادآور شد:ورزشگاه سه هزارنفری چند منظوره،پیست دومیدانی تارتان و ورزشگاه شهید ناصر فکری سه زیرساخت مهم و طرح نیمه تمام کاشان است که اگر این سه زیرساخت تکمیل شود بخش بزرگی از مشکلات زیرساختی ورزش این شهرستان رفع می‌شود.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان بیان کرد: زمین سه هزارنفری برای ورزش های فوتبال،والیبال و هندبال در کاشان داریم که تکمیل آن از اولویت ها و نیازهای ورزش شهرستان است،این زمین در سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی شد و تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تکمیل و راه اندازی آن نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.

سلامیان‌زاده گفت:اگر سالن ورزشی سه هزار نفری تکمیل شود امکان میزبانی مسابقات کشوری و آسیایی را خواهیم داشت و این سالن ظرفیت بزرگی برای حوزه ورزش کاشان است.

وی افزود:دومیدانی ورزش ریشه داری در کاشان است و از گذشته در این رشته بخش‌های کشوری و جهانی داریم، در حال حاضر یک پیست دومیدانی در استادیوم ۱۵ هزار نفری داریم که نیمه تمام مانده و تکمیل آن نیازمند هشت میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهار کرد:ورزشگاه شهید ناصر فکری کاشان که در مرکز شهر واقع شده و سه فاز دارد که سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شد و در حال حاضر فاز نخست و دوم آن اجرایی شده و تکمیل کامل آن ۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان گفت: ورزشگاه شهید فکری اگر تکمیل شود امکان ارائه خدمات مطلوب به ورزشکاران و علاقمندان رشته های شنا،فوتسال،بسکتبال و بوکس به نحو مطلوب را دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha