سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: نیمه اول امسال، ۲۶۴ کیلومتر شبکه گذاری گاز در استان انجام شد و این رقم اکنون به ۱۳ هزار و ۱۱۴ کیلومتر افزایش یافته است.

احمد فعله‌گری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعهدات سال ۱۴۰۲ شرکت گاز استان کردستان، اجرای ۵۳۳ کیلومتر شبکه‌گذاری بوده که حدود ۵۰ درصد آن اجرایی شده است.

وی افزود: تاکنون سه هزار و ۸۷ کیلومتر شبکه گاز در شهرها، ۹ هزار و ۲۵۷ کیلومتر در سطح روستاها و ۷۷۰ کیلومتر برای واحدهای صنعتی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به نصب سه هزار و ۸۴۷ علمک گاز در نیمه اول امسال اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۲۹۶ هزار و ۷۸ علمک در استان نصب شده که ۱۵۷ هزار و ۲۸ در شهرها، ۱۳۷ هزار و ۶۳۴ در روستاها و تعداد هزار و ۴۱۶ مورد هم در واحدهای تولیدی و صنعتی است.

فعله گری یادآور شد: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۴۰ روستای استان در دست اجراست و تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی به هزار و ۶۲۱ مورد رسید.

فعله‌گری کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را یکی از آثار مثبت گازرسانی به روستاها دانست و گفت: علاوه بر این گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است زیرا نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها دارد.

در حال حاضر ۶۱۶ هزار و ۳۱۵ مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی، اداری و عمومی از خدمات شرکت گاز کردستان برخوردار هستند که ۴۴۴ هزار و ۶۱۶ مورد آن شهری و ۱۷۲ هزار و ۸۷ مشترک نیز روستایی است.