ساری- ایرنا- هیجان لیگ برتری والیبال از امروز با آغاز سی‌وهفتمین دوره لیگ برتر والیبال به فضای ورزشی کشور برمی‌گردد و تنها نماینده مازندران در این رقابت‌ها برای آغازی قدرتمند در سیرجان به مصاف تیم پرمهره فولاد سیرجان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سی‌وهفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال کشور امروز با انجام هر هفت مسابقه بین ۱۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها آغاز می‌شود که از ساعت ۱۶ تیم والیبال هورسان رامسر باید در سیرجان به مصاف فولاد این شهر برود و با شاگردان بهروز عطایی سرمربی آملی والیبال ایران روبه‌رو شود.

رامسری‌ها که امسال بر خلاف دوره‌های گذشته که یکی از ۲ تیم مازندرانی حاضر در لیگ برتر بودند با توجه به کناره‌گیری لبنیات هراز آمل از تیمداری تنها نماینده مازندران در لیگ برتر هستند و طبیعتا همه نگاه‌های والیبال‌دوستان این استان به سمت آن‌ها معطوف می‌شود.

هورسان که چهارمین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند در فصل قبل با سرمربیگری رحمان محمدی‌راد رقابت‌ها نتایج خوبی کسب کرد. این تیم فصل گذشته توانست به مرحله نیمه‌نهایی نیز صعود کند و نهایتا نیز فصل را با ایستادن در رتبه چهارم جدول به پایان رساند که بهترین نتیجه‌اش در این رقابت‌ها طی سه دوره حضور محسوب می‌شود. هورسانی‌ها در نخستین تجربه لیگ برتری‌شان رتبه نهم را کسب کردند و فصل دوم را نیز با ایستادن در رتبه دوازدهم به پایان رساندند. اما در فصل سوم حضورشان توانستند جهش قابل قبولی داشته باشند و با کسب ۱۶ برد از ۲۶ مسابقه به رتبه چهارم جدول برسند. این نتیجه قابل قبول رامسری‌ها در فصل گذشته انتظارات از این تیم را برای فصل جاری بیشتر کرد و هواداران هورسان از امروز منتظر بازی‌های خوب تیم‌شان در فصل جدید هستند.

هورسان برای کسب آمادگی و رسیدن به هماهنگی لازم پیش از آغاز فصل علاوه بر برنامه‌های تمرینی، ۲ هفته پیش در مسابقات چهارجانبه رامسر گرامیداشت زنده‌یاد محمود غلامرضایی پیشکسوت فقید والیبال این شهر حضور یافت و توانست با کسب سه پیروزی مقابل سه تیم لیگ برتری شهداب یزد، شهرداری گنبد و طبیعت اسلامشهر رتبه اول را کسب کند. این نتیجه نیز امید هواداران هورسان برای تماشای بازی‌های خوب از تیم‌شان در فصل جدید رقابت‌ها را بیشتر کرده است.

جذب ۲ بازیکن خارجی و یک لژیونر

این تیم رامسری هرچند که با تاخیر نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتری تصمیم قطعی‌اش برای حضور در رقابت‌ها را اعلام کرد و برای چند هفته گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال انصراف از تیمداری مدیران هورسان شنیده می‌شد، اما در مدت زمانی که از فصل نقل و انتقالات باقی مانده بود برای بهتر شدن ساختار تیمی چند بازیکن جذب کرد و توانست چند بازیکن داخلی جوان و با تجربه و دو بازیکن تیم ملی پاکستان را به خدمت بگیرد.

«اشکان درخشان» پاسور ۳۷ ساله و با تجربه فصل قبل راه‌یاب ملل مریوان به هورسان پیوست و «رافع طبری» لیبروی آملی والیبال کشور که پیشینه توپ زدن در هراز آمل، سایپا، راه مازندران، گل‌گهر سیرجان، کاله و شهروند اراک را در کارنامه دارد نیز امسال با لباس هورسان در لیگ برتر توپ می‌زند. امیرحسین خانی ۲۲ ساله بازیکن پیشین پیکان و راه‌یاب ملل که ۲ فصل گذشته برای تیم آلکتمای ترکیه بازی می‌کرد نیز پس از ۲ فصل حضور در لیگ ترکیه با پیوستن به هورسان رامسر امسال در لیگ برتر والیبال ایران بازی می‌کند.

در خریدهای هورسان برای این فصل دو بازیکن خارجی نیز حضور دارند. «علی عثمان فریاد» بازیکن ۲۳ ساله و دریافت‌کننده قدرتی و ستاره تیم ملی پاکستان و «خان مصوّر» ۱۸ ساله سرعتی‌زن جوان تیم ملی والیبال پاکستان دو بازیکن خارجی هورسان در فصل جدید لیگ برتر والیبال کشور هستند.

شاگردان محمدی راد امروز در سیرجان مقابل تیمی قرار می‌گیرند که همواره یکی از تیم‌های سرسخت لیگ برتر بوده و امسال نیز با سرمربیگری چهره باتجربه والیبال کشور یعنی بهروز عطایی که به تازگی از سرمربیگری تیم ملی استعفا کرده می‌تواند در بین مدعیان قهرمانی قرار بگیرد.

طبق برنامه‌ریزی‌ها و تقویم مسابقات، دور رفت فصل جدید لیگ برتر والیبال کشور از امروز آغاز می‌شود و سوم دی پایان می‌یابد. دور برگشت مسابقات نیز از ۱۳ دی تا ۲۰ اسفند برگزار خواهد شد و مرحله حذفی این رقابت‌ها طبق برنامه‌ریزی قرار است از پنجم فروردین ۱۴۰۳ آغاز شود.

در پایان ۲۶ هفته مسابقات به صورت رفت و برگشت، هشت تیم اول و چهار تیم آخر جدول راهی مراحل متمرکز پلی‌آف و پلی‌اوت می‌شوند و ۲ تیم نیز به لیگ یک سقوط می‌کنند.