ساری - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: همه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در استان باید از هر رفتاری که شائبه جانبداری از فرد یا جناح خاصی را برای مردم ایجاد کند بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی در جلسه ستاد انتخابات مازندران که عصر دوشنبه -یکم آبان- در استانداری مازندران برگزار شد اظهار کرد: امروز موضوع انتخابات یک امر حیثیتی برای نظام جمهوری اسلامی است و بر همین اساس می‌طلبد که اهتمام جدی نسبت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و دغدغه‌های دولت و برنامه‌های استاندار محترم در زمینه انتخابات داشته باشیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب برای برگزاری انتخابات نقشه راه را تعیین کردند و با ارائه چهار راهبرد مسیر برای همه ما در سراسر کشور مشخص است. نقش ما در برخی راهبردها بسیار برجسته است و در بعضی راهبردها باید حرکت را ایجاد کنیم تا به اهداف مد نظر برسیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: راهبرد سلامت که نخستین وظیفه ستاد انتخابات محسوب می‌شود متوجه ما عوامل برگزاری در سراسر استان است. باید توجه کنیم که مردم ما را بر این اساس قضاوت می‌کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران اظهار کرد: باید دقت کنیم که هر رفتاری مانند نشستن نامزدها در کنار ما و عکس یادگاری گرفتن یا موضع‌گیری‌های غیررسمی یک بخشدار یا کارشناس و کارمند جزء استانداری یا حتی فرمانداری و بخشداری می‌تواند سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد بنابراین باید از هرگونه نگاه جانبدارانه و هر آن‌چه که ما و مجموعه عوامل برگزاری انتخابات را در معرض اتهام و شائبه قرار می‌دهد بپرهیزیم این توصیه به همه بخشداران، فرمانداران و مسئولان است که باید جدی گرفته شود.

عزیززاده گرجی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی شهرستانی برای برگزاری انتخابات پرشور خاطرنشان کرد: شهرستان‌ها باید متناسب با موقعیت خودشان نسخه شهرستانی یا حتی بخشی بنویسند نیاز است که کمیته‌های شهرستانی ذیل ستاد انتخابات نظام مسائل مرتبط با انتخابات را بررسی کنند و به فرآیندی مناسب برای پرشورتر برگزار شدن انتخابات برسند

وی افزود: باید حتی رسانه‌های محلی در بستر فضای مجازی را پای کار بیاوریم امروز روستاهای ما نیز در بستر فضای مجازی کانال اطلاع‌رسانی دارند. ضروری است که از این ظرفیت موجود برای بهبود روند برگزاری انتخابات بهره بگیریم که این امر به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

این مسئول با تاکید بر لزوم جلوگیری از خدشه‌دار کردن فضای انتخاباتی استان توسط برخی افراد و گروه‌ها، اظهار کرد: عده‌ای در شهرها و روستاها و در فضای مجازی مشغول مسموم کردن فضای انتخاباتی هستند. حتما باید برای جلوگیری از آسیب‌سازی این عوامل دست به کار شویم و اجازه ندهیم که بذر ناامیدی در جامعه کاشته شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان این‌که انتخابات فرصتی برای نمایش قدرت مردم‌سالاری است، تصریح کرد: امروز ما در جمهوری اسلامی نسبت به سایر کشورها در رأس تحقق مردم‌سالاری هستیم مردم آزادانه وارد عرصه انتخابات می‌شوند و فرصت برابر برای کسانی که مقید به نظام جمهوری اسلامی هستند وجود دارد تا وارد رقابت انتخاباتی شوند.

وی افزود: در چنین شرایطی باید فضای بانشاطی را فراهم کنیم تا مردم ولایتمدار مازندران که همواره پای نظام و انقلاب ایستادند و بهترین عزیزان‌شان را تقدیم اسلام و انقلاب کردند نقش متفاوت و مؤثری در این قدرت‌نمایی مردم‌سالاری ایفا کنند.

عزیززاده گرجی گفت: نگاه ما به فرآیند برگزاری انتخابات نباید صرفا ستادی و اداری باشد بلکه باید از گلوگاه تا رامسر برنامه داشته باشیم تا به صورت شبکه‌ای فعالیت‌ها برنامه‌ریزی و اجرا شود شبکه دهیاران و شوراهای بخش‌ها یک شبکه گسترده و مویرگی است که برای ما می‌تواند اهرم مناسب برگزاری یک انتخابات با مشارکت حداکثری باشند.

این مسئول خواستار توجه ویژه به برنامه‌ریزی برای تعیین شعب اخذ رأی در سراسر استان و شناسایی نقاط ضعف محل‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری انتخابات شد و اظهار کرد: در ادوار گذشته خیلی دیرهنگام برای تعیین محل اخذ رأی اقدام می‌شد و به همین دلیل با توجه به برخی ناهماهنگی‌ها گاهی حتی روز انتخابات درهای محل اخذ رأی باز نمی‌شد.

وی ادامه داد: این موضوع برای انتخابات امسال باید از اکنون با در نظر گرفتن معیارهای مناسب یک شعبه اخذ رأی تعیین تکلیف شود شعب اخذ رأی ما باید پس از این همه سال برگزاری انتخابات دارای شناسنامه داشته باشند و همه معیارهای رفاهی آن در نظر گرفته شده باشد.