اهواز - ایرنا- فرمانده انتظامی خوزستان بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای کاهش حوادث رانندگی تاکید کرد و گفت: سهم دستگاه‌ها باید در فرهنگ‌سازی رانندگی درست مشخص شود.

به گزارش ایرنا سردار سیدمحمود میرفیضی روز سه شنبه در شورای راهبردی ترافیک و کاهش تصادفات خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: با توجه به سفرهای متعددی که در استان صورت می‌گیرد، توسعه زیرساخت‌های مواصلاتی و تامین امنیت راه‌ها لازم است.

وی با بیان اینکه امکانات ما در استان متناسب با موموریت‌های انجام شده نیست افزود: بخشی از تصادفات منجر به فوت استان در زمان انتقال مصدومان به مراکز درمانی صورت می گیرد لذا فوریت در امداد و نجات یک امر ضروری است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: امروزه باید به جای استفاده از منابع انسانی برای کنترل راه‌ها، از دوربین‌های پیشرفته و فناوری روز جهان استفاده کرد.

در ادامه حمید ناصری معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در خصوص ترافیک ایجاد شده در اطراف برخی از بیمارستان‌های اهواز گفت: متاسفانه ورودی بیمارستان امام(ره) اهواز به قدری شلوغ است که احتمال فوت بیمار قبل از رسیدن به اورژانس وجود دارد لذا انتظار داریم که دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری اهواز با احداث پارکینگ در اطراف این بیمارستان به کاهش بار ترافیکی آن منطقه کمک کند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات اساسی شهر اهواز، حفاری‌های انجام‌شده برای اجرای شبکه فاضلاب است که متاسفانه در این خصوص چندین پرونده فوتی داشته ایم. به عنوان مثال در میدان توپ، هجرت و ... بار ترافیکی سنگینی به دلیل همین حفاری‌ها ایجاد شده که باید هر چه سریعتر این مساله حل شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: بعضا شاهد واژگونی تانکرهای حامل مواد نفتی در استان هستیم که برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی باید دستگاه متولی آن مشخص شود.

وی به استفاده از تابلوهای تبلیغاتی برای کاهش تصادفات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمام تابلوهای تبلیغاتی شهر اهواز در اختیار پزشکان است در حالی که این موضوع غیرقانونی است.

ناصری گفت: از این تابلوهای تبلیغاتی باید برای فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک و موارد دیگر استفاده کرد نه اینکه به دلیل وجود منافع مالی، آنها را در اختیار یک قشر قرار دهیم.