بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای استان با راه اندازی سه سایت جدید تلفن همراه به ۹۵ درصد رسید.

سید علی مرتضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این سایت های جدید در روستاهای " اسلام آباد " گرمه با ۱۴۱ خانوار،" شناقی علیا " شیروان با ۲۱ خانوار و " کلاته شاه میر" فاروج با ۴۶ خانوار راه اندازی شده است.

وی افزود: برای نصب و راه اندازی این سایت ها حدود ۱۳۰ میلیارد ریال از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) است.

به گفته مرتضوی؛ تاکنون ۱۲۵ روستای خراسان‌شمالی در دولت سیزدهم از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اتصال دیگر روستاهای استان نیز از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری(uso) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار است.

مرتضوی با بیان اینکه زمینه رشد و توسعه بیش از پیش روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات فراهم می شود، گفت: دسترسی همه مردم به اینترنت پرسرعت از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق عدالت اجتماعی است.

وی یادآور شد: ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با داران بودن یک‌میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت پهن باند ثابت و سیار رتبه ۹ کشور را دارد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.