بروجرد - ایرنا - کلنگ مرکز سلامت دانشگاه آیت الله بروجردی روز سه شنبه با حضور ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، احسان یاوری معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان و جمعی از مسوولان شهرستان بروجرد به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آیت الله بروجردی معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان در این آیین اظهار کرد: موضوع سلامت روان قشر جوان و دانشجویان یک موضوع امنیتی است.

احسان یاوری بیان کرد: اعتبارات حوزه اجتماعی وزارت کشور افزایش یافته که این اعتبار بسیار خوب و مطلوب است و فرصت و زمینه لازم برای حل مسائل اجتماعی استان و دانشگاه ها فراهم شده است.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم گفت: در حوزه رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی مشکلاتی داریم و هرسال در بدو ورود، همه دانشجویان به‌وسیله کارنامه سلامت غربال‌گری می‌شوند و برای آن‌ها پرونده سلامت تشکیل می‌گردد.

ابراهیم نعیمی بیان کرد: آبان‌ماه سال گذشته اولویت سوم کارنامه را تغییر دادیم و گزینه دارا بودن پرخاشگری و خشم را اضافه نمودیم تا بتوانیم برای کاهش نظام مسائل دانشجویان و ایجاد آرامش، برنامه‌های متناسب را تنظیم و اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: برگزاری دوره‌های کنترل خشم، سازگاری، تاب‌آوری، تنظیم هیجان و مهارت حل مسئله که دانشجویان عزیز باید بگذرانند تا عناصر سازنده و مطلوبی برای جامعه باشند.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم افزود: طرح سیمای زندگی را داریم که بیش از ۱۰۰مولفه سبک زندگی دانشجویی را رصد می‌کند، این طرح تاکنون پنج بار اجرا شده است.

نعیمی یادآور شد: یکی از داده‌های این طرح تجمیع اطلاعات مراجعه به مراکز مشاوره می‌باشد که نشان می‌دهد بیشترین مراجعه برای موضوعات تحصیلی، ارتباطی، خانواده و افسردگی و اضطراب است.

وی اظهار کرد: ۲ طرح ملی "کات" به معنای کارگروه اصلاح و تربیت و "پات" به معنای پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان را نیز پی گرفته‌ایم، اولویت اول بررسی مسائل روانی دانشجویان، افکار و اقدام به رفتارهای خودآسیب‌رسان است که آمار تعداد اقدام بسیار پایین؛ اما افکار متاسفانه بالاتر است که برنامه‌های لازم تهیه و درحال اجرا است.

نعیمی ادامه داد: مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها با این برنامه‌ها تلاش برای رشد و ارتقای دانشجویان را در اولویت قرار داده اند.

مسلم مرادی فرماندار بروجرد نیز در این مراسم اظهار کرد: با همکاری سپاه مرکز مشاوره‌ای در سطح شهرستان ایجاد شده که انتظار می رود آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد را کاهش دهیم.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) نیز در این آیین گفت: در حوزه دانشجویی تلاش ما بر این است که تمام خدمات دانشگاه را با کیفیت مطلوب به دانشجوها ارائه دهیم.

احمدرضا مظاهری افزود: جوان بودن اعضای هیات علمی دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) یکی از مزیت‌ها بوده که در پیشرفت دانشگاه بسیار تاثیر گذار است.

وی اظهار کرد: در یک ماهه نخست سال تحصیلی برای دانشجویان چند دوره مهارت افزایی، اردوهای تفریحی و چند اردو راهیان پیشرفت برگزار شده است.

دانشگاه آیت‌الله بروجردی در سال ۸۵ تاسیس شد و هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر عضو هیات علمی، ۱۰۰ کارمند و بیش از پنج هزار و ۱۰۰ دانشجو دارد که از این تعداد چهار هزار و ۱۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۹۵۰ نفر هم در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.