یزد- ایرنا - مدیر کل تامین اجتماعی یزد با بیان اینکه این استان به لحاظ ضریب پوشش بیمه‌ای مقام نخست کشور را دارد گفت: ۸۲ درصد جمعیت این استان از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

محمدعلی میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیش از ۳۳۶ هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، ادامه داد: صنعتی بودن یزد، فرهنگ غنی و آینده‌نگری مردم استان و مهاجرپذیری بالا به دلیل وجود فرصت‌های شغلی علت بالا بودن سرانه بیمه‌ تامین اجتماعی در استان است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تامین اجتماعی استان در قالب ۱۶ شعبه، پنج کارگزاری و هشت شعبه اقماری در استان فعالیت دارد و بخش زیادی از خدمات این سازمان در قالب خدمات الکترونیک به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه ۲۶ هزار و ۵۰۰ مورد کارگاه‎ در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند تصریح کرد: با کاهش ۵.۶ درصدی مشمولان بیمه بیکاری در سال گذشته ، رقم حدود به ۲هزارو ۲۰۰ نفر رسیده است.

میرزایی اضافه کرد: بیش از ۹۳ هزار نفر مستمری‌بگیر تامین اجتماعی هستند که ۶۳ هزار نفر آنها بازنشستگان می‌باشند و سه هزار و ۸۱ نفر نیز مستمری از کارافتادگی دریافت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت سازمان تاکید کرد: تعهدات کوتاه مدت سازمان شامل حمایتهای درمانی، پرداخت مقرری بیمه بیکاری و پرداخت کمک هزینه ازدواج و غیره است که در سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است .

وی ادامه داد: در همین مدت هم بابت تعهدات بلند مدت شامل پرداخت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان و هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

میرزایی به طرح فراگیربیمه خانوار ایرانی، زنان. خانه دار و دانشحویان اشاره و تصریح کرد: این فرصتی مناسب برای افراد ۱۸ تا ۵۰ سال است که با پرداخت بیمه با درصدهای مختلف مشمول بازنشستگی و دریافت مستمری شوند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.