کرج - ایرنا- مدیرکل صنعت ، معدن وتجارت استان البرز اعلام کرد: این استان امسال به لحاظ تعداد واحدهای صادرکننده ممتاز و نمونه ملی، برتر کشوری شناخته شد.

به گزارش ایرنا، محمد انصاری روز پنجشنبه در آیین افتتاح یک واحد تولیدی صنعتی سلولزی در شهرستان اشتهارد افزود: ۵۱ شرکت تولیدی صنعتی کشور امسال به خاطر صادرات بیشتر در سال ۱۴۰۱برتر شناخته شدند که ۶ شرکت بزرگ آنها البرزی هستند.

وی ادامه داد:این۶ شرکت ممتاز البرزی افزون بر ۲۵۰ میلیون دلار طی سال گذشته صادرات محصول و کالا به خارج از کشور داشتند.

۲۵ کارخانه در البرز آماده بهره برداری برای سفر رییس جمهور

مدیرکل صنعت ، معدن وتجارت استان البرز از آماده سازی ۲۵ کارخانه جدید برای افتتاح در سفر آینده رییس جمهور در این استان خبر داد.

انصاری گفت : برای تجهیز و راه اندازی این کارخانه ها در زمینه های مختلف افزون بر ۸۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه استان البرز با داشتن بیش از سه هزارو۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارای جایگاه پنجم کشور به لحاظ صنعتی است ، افزود: اکنون بیش از ۸۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرکهای صنعتی و مناطق مختلف استان فعال هستند.

انصاری با بیان اینکه امروز رشد تولید محوریت کلام وعمل مسوولان کشور است ، اظهار کرد: نباید به برخی سیاه نمایی ها در زمینه تولید و صنعت کشور و استان البرز اعتنا کرد زیرا امروز چرخ تولید البرز و کشور به خوبی می چرخد.

وی از تشکیل ۲ کارگروه توسعه صادرات و شورای دانش بنیان ها با دستور استاندار البرز در این استان خبرداد و گفت : امروز شاهد تحول و جهش اقتصادی در البرز هستیم .

انصاری با اشاره به راه اندازی کارخانه جدید سلولزی در اشتهارد اعلام کرد: با راه اندازی این کارخانه ۷۰ نفر مشغول به کار شدند .

در این آیین اعلام شد کارخانه  تولید ورق های هایگلاس با ظرفیت تولید سالانه چهارمیلیون و۸۰۰ هزار مترمکعب و اشتغالزایی ۷۰ نفر در اشتهارد راه اندازی شد.

غلامعلی مقدم مدیر کارخانه نگین تجارت گفت : این کارخانه دهمین شرکت تولیدی از نوع خود در کشور است که طرح توسعه آن در دست اقدام است.

وی افزود: به زودی طرح توسعه این کارخانه با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر به بهره برداری می رسد.

مقدم گفت : افزون بر تامین نیاز داخلی ، صادرات به کشورهای عراق ، جمهوری آذربایجان و سوریه هدفگذاری شده است.