تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از جمع‌آوری بیش از چهار هزار معتاد متجاهر، کشف بیش از ۲۰۰ کیلو افیون و دستگیری بیش از یک هزار خرده‌فروش مواد مخدر در ۱۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین باباپور بیان کرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه طرح امنیت محله‌محور پس از برگزاری جلسه توجیهی برای کارکنان و شناسایی مناطق جرم‌خیز و آلوده و اطراف مراکز آموزشی با اقتدار کامل در مناطق آلوده شهر تهران به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های پلیس‌ مبارزه با موادمخدر فاتب در خلال اجرای این طرح طی ۱۰ روز گذشته موفق به جمع‌آوری چهار هزار و ۴۱۱ معتاد، دستگیری یک هزار و ۲۰۷ خرده‌فروش و توزیع‌کننده موادمخدر در شهر تهران بزرگ شدند که از مخفیگاه متهمان ۲۰۰ کیلو و ۷۲۶ گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در پلیس پایتخت با اشاره به اینکه اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده شهر تهران و اطراف مدارس و دانشگاه ها با هدف برقراری نظم و امنیت پایدار به صورت مستمر ادامه دارد، تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر و ماموران پر تلاش یگان امداد و کلانتری‌های تابعه پلیس پیشگیری فاتب در اجرای این طرح موفق حضور مستمر داشتند.

کشف ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در تورقوز آباد

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اعلام کرد: بر اساس اخبار واصله مالک یک انبار بازرگانی در محدوده روستای تورقوز آباد مقدار فراوانی کالای قاچاق تهیه و در داخل انبار کالا دپو کرده بود؛ با شناسایی مالک انبار کالا و انجام تحقیقات پلیسی صحت خبر تایید و در نهایت نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضایی منعکس و دستور دستگیری متهم و بازرسی از داخل انبار کالا اخذ شد.

سرهنگ مهدی افشاری با اشاره به اینکه در بازرسی از داخل انبار کالا یک هزار و ۸۰۰ قلم انواع گوی موزیکال و چراغ خوابی و دو هزار ۷۰۰ قلم لیوان سرامیکی فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف شد، ادامه داد: در این رابطه یک متهم دستگیر و اموال کشف شده تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شد؛ کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده را ۱۲۰ میلیارد ریال محاسبه کردند.

دستگیری سارق چک‌های بانکی از شرکت‌های خصوصی

رییس پلیس پیشگیری تهران عنوان کرد: ماموران عملیات کلانتری ۱۰۳ گاندی حین گشت‌زنی در محدوده اتوبان مدرس تهران گزارشی شامل سرقت چک‌های بانکی را دریافت و دستگیری سارق در دستور کار آنها قرار گرفت؛ متهم در محدوده گاندی توسط ماموران شناسایی و بلافاصله برای دستگیری وی اقدام و در یک عملیات منسجم با شگردهای پلیسی موفق به دستگیری متهم شدند.

سرهنگ علی قاسم پور با اعلام خبر کشف تعداد ۶۸ عدد چک بانکی مسروقه به ارزش ۷ میلیارد ریال از متهم ادامه داد: متهم کارمند بوده و علت سرقت را مطالبات خود از شرکت اعلام کرده است؛ متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

رمزگشایی از ۱۵ فقره سرقت لوازم خودرو

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: به دنبال شکایت چند نفر از شهروندان درخصوص سرقت محتویات خودرو در محدوده جلال آل احمد تهران پیگیری موضوع سریعا به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۳۷ نصر قرار گرفت؛ ماموران با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و روش‌های علمی هویت سارقان سابقه دار را که با یک خودروی پلاک مخدوش در شهر پرسه می‌زدند، شناسایی کردند.

سرهنگ حسین مافی با اشاره به اینکه در یک عملیات غافلگیرانه و با استفاده از قانون بکارگیری سلاح و شلیک ۱۲ فشنگ جنگی به لاستیک خودرو سارقان هر سه متهم دستگیر شدند، ادامه داد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی به ۱۵ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده نصر اعتراف کردند؛ همه آنها پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده و از مالباختگانی که با این شیوه و شگرد از آنان سرقت شده درخواست کردیم تا با حضور در کلانتری ۱۳۷ نصر متهمان را مورد شناسایی قرار دهند.

دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در محدوده گلابدره تهران دستگیری سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۲۳ نیاوران قرار گرفت؛ ماموران به محل حضور سارقان اعزام و به صورت نامحسوس گشت‌زنی‌های هدفمند را ادامه دادند.

سرهنگ صادق ضرونی ادامه داد: گشت‌زنی‌های هدفمند ادامه داشت تا اینکه یکی از واحدهای گشت عملیات یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی با سرنشین را مشاهده کردند که متهمان به محض رویت پلیس از موتور پیاده شده و پا به فرار گذاشتند؛ ماموران کلانتری ۱۲۲ دربند با استفاده از شگردهای پلیسی موفق به دستگیری یکی از متهمان شدند.

وی تصریح کرد: متهم دستگیر شده به ۱۰ فقره سرقت اعتراف و شناسایی مالباختگان و دستگیری سارق متواری شده در دستور کار پلیس قرار گرفت؛ متهم به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

دستگیری موبایل‌قاپ سابقه‌دار حین سرقت

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: ماموران عملیات کلانتری ۱۲۸ تهران نو در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان منوچهری تهران به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش، مظنون و موتورسوار را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند؛ متهم به محض رویت گشت پلیس از محل متواری شد ولی با اعلام مشخصات او به سایر گشت‌های انتظامی موتورسیکلت متهم متوقف شد.

سرهنگ رضا صادقی‌پور با اشاره به اینکه متهم دارای سوابق متعدد برای فرار به ماموران حمله ور شده ولی با هوشمندی ماموران و شگردهای پلیسی زمینگیر و دستگیر شد، افزود: از این متهم ۴۰ ساله یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی کشف شد؛ وی در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف و شناسایی مالباختگان در دستور کار کلانتری ۱۲۸ تهران نو قرار گرفت.

دستگیری موبایل‌قاپان حرفه‌ای در بهارستان

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: ماموران عملیات کلانتری ۱۰۹ بهارستان در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان مازندران تهران به راکب و ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش، مظنون و آنها را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند؛ متهمان با موتورسیکلت به سرعت به سمت زنی در خیابان رفته و نسبت به ربودن کیف وی اقدام و به محض رویت گشت پلیس فرار کردند.

سرهنگ اردشیر نادری با اشاره به اینکه با اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی، موتورسیکلت آنها متوقف شد، ادامه داد: متهمان برای فرار با ماموران درگیر شدند ولی با هوشمندی ماموران و شگردهای پلیسی زمینگیر و دستگیر شدند؛ متهمان دارای سوابق متعدد در امر سرقت بوده و از آنها چهار عدد تلفن همراه و یک دستگاه موتور سرقتی کشف شد.

وی خبر داد: متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۵ فقره سرقت مشابه با همکاری یکدیگر معترف شدند که در این خصوص شناسایی مالباختگان در دستور کار این کلانتری قرار گرفت.