تهران– ایرنا – سفیر سنگاپور در سازمان ملل متحد گفت: کشورش از تلاش‌های دبیرکل این سازمان برای حفظ جریان کمک‌های بشردوستانه حمایت کرده و حفاظت از جان غیرنظامیان بی‌گناه در غزه را خواستار است.

به گزارش شنبه ایرنا از آسیا وان، برهان غفور با اعلام «نهایت حمایت سنگاپور از تلاش های دبیرکل سازمان ملل متحد برای حفظ جریان کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان آسیب دیده از فاجعه وحشتناک در غزه»، عنوان کرد: ما از دبیرکل به خاطر نقش رهبری اش در غزه قدردانی می کنیم. تسهیل جریان کمک های بشردوستانه و به رسمیت شناختن کمک های مهم آژانس های ملل متحد و سایر سازمان های بشردوستانه در محل، جزو اولویت ها است.

وی افزود: احترام به منشور سازمان ملل و حقوق بین الملل همیشه یک اصل اساسی سیاست خارجی سنگاپور بوده است. منشور ملل متحد و حقوق بین الملل پایه و اساس صلح و امنیت بین المللی را فراهم می کند.

بنا به گزارش آسیا وان، غفور این اظهارات را در نشست ویژه اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در روز جمعه (۵ آبان) در حالی بیان کرد که سنگاپور در حمایت از قطعنامه پیش‌نویس کشورهای عربی مبنی بر آتش‌بس فوری بشردوستانه رای مثبت داد.

این قطعنامه غیرالزام آور با ۱۲۱ رای موافق، ۴۴ رای ممتنع و ۱۴رای مخالف از جمله رژیم اشغالگر قدس و آمریکا، تصویب شد.
عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد بیست و دومین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد. این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده به دنبال آن است که با کشتار مردم غزه به مقاومت فشار بیاورد و برنامه های خود را تحمیل کند، غافل از این که تمام مردم غزه عضو مقاومت ضدصهیونیستی هستند. شرایط مردم غزه آنقدر وخیم است که حتی شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» نیز بامداد امروز (شنبه) به نقل از تیم خبری خود گزارش داد که وضعیت ساکنان غزه در زیر حملات بی امان و همه جانبه رژیم صهیونیستی اسفبار و وحشتناک است.