حمایت چین از کشورهای اسلامی/ ضرورت بازگشت فلسطین به مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس
«جانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل

تهران-ایرنا- «جانگ جون» نماینده دائمی چین در سازمان ملل با اشاره به اینکه پکن از ایفای نقش رهبری کشورهای عربی-اسلامی در حل مسئله فلسطین حمایت می کند، تاکید کرد که بهترین راه حل برای این مسئله، ضرورت بازگشت این کشور به مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از نشریه گلوبال تایمز، «جانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل با بیان این مطلب، افزود: پکن از زمان آغاز درگیری بین اسرائیل و فلسطین، با هر گونه اقداماتی که سبب آسیب به انسان های بی گناه و نقض قوانین بین المللی شود، مخالف و آن را محکوم می کند.

جانگ با اشاره به اینکه چین خواستار آتش بس فوری بین دو طرف است، خواستار تلاش های دیپلماتیک جامعه جهانی برای این هدف شد.

وی افزود: ما خواستار باز شدن مرزهای فلسطین برای ارسال کمک های بشردوستانه شد.

نماینده دائمی چین در سازمان ملل خواستار برگزاری نشست جهانی برای دستیابی به اجماع گسترده بر اساس «راه‌حل دو کشور»، تدوین جدول زمانی و نقشه راه برای آن سوق دهد.

جانگ گفت: ما همواره در سمت صلح، عدالت و قوانین بین الملل ایستاده ایم و با جامعه جهانی برای پایان درگیری در نوار غزه، دستیابی به صلج پایدار بین فلسطین- اسرائیل و منطفه خاورمیانه همکاری می کنیم.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه «غیرالزام آور» آتش‌بس بشردوستانه در غزه را با ۱۲۰ رای موافق در مقابل ۱۴ رای مخالف به تصویب رساند.

این قطعنامه توسط اردن به نام ۲۲ کشور عربی پیشنهاد شد که خواستار "آتش بس فوری، بادوام و پایدار بشردوستانه منجر به توقف درگیری ها" شد.

اتریش، کرواسی، جمهوری چک، فیجی، گواتمالا، مجارستان، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه و تونگا در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی به قطعنامه ارائه شده از سوی کشورهای عربی در مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری انسانی در غزه بود، رأی ندادند.

این قطعنامه در مجمع عمومی پس از آن تصویب شد که شورای امنیت چهار بار برای تصویب قطعنامه تلاش کرده بود اما موفق نشد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha