بجنورد- ایرنا- جودوکاران نونهال خراسان‌شمالی روز گذشته با کسب قهرمانی در رقابت‌های کشوری و کسب ۱۰ نشان رنگارنگ گام بزرگ و امیدبخشی را برای ورزش استان برداشتند و این نوید را می‌دهند که سال‌های آتی از این ورزش رزمی در این خطه بیشتر خواهید شنید.

به گزارش ایرنا، جودوکاران نونهال خراسان شمالی برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور به مناسبت روز جهانی جودو روز گذشته مهمان تهرانی‌ها بودند، رقابت هایی که ماحصل آن برای جودوکاران آینده دار استان کسب ۱۰ نشان طلا، نقره و برنز بود و آنها ثابت کردند که به خوبی قدم در جای پای بزرگترهایی همچون دلیریان ها و باغچقی ها گذاشته اند.

ورزشکاران با اخلاق و آینده دار خراسان شمالی روز گذشته با اقتدار بر روی تشک حاضر شدند و پرونده رقابت های کشوری را با قهرمانی بستند.

آنها با کسب این نشان های ارزشمند ثابت کردند که وارثان خوبی برای جودوی خراسان شمالی در میادین آسیایی و جهان خواهند بود و در آینده‌ای نه چندان دور می خواهند برای ایرانی سربلند افتخار آفرینی کنند.

این جودوکاران کوچک با این گام بزرگ امیدها را برای پر بار کردن کارنامه ورزشی خراسان شمالی دوچندان و مسوولیت خود را سنگین تر کردند.

کسب ۱۰ نشان رنگارنگ

رییس هیات جودو خراسان شمالی در این خصوص گفت: رقابت های قهرمان جودو نونهالان با حضور ۳۵۰ جودوکار از ۲۹ استان کشور در مجموعه ورزشی شهید افراسیابی تهران برگزار شد که تیم جودوی خراسان شمالی در سکوی نخست این رقابت های کشوری ایستاد.

یونس ولی زاده افزود: خراسان شمالی در این دوره از رقابت به چهار نشان طلا، یک نشان نقره و پنج برنز دست یافت.

وی ادامه داد: "مهرزاد جمالی" در وزن ۳۸ کیلوگرم، "سجاد شکوری" در وزن ۴۲ کیلوگرم، "آرشام جمالی" در وزن ۵۰ کیلوگرم و "محمد برفراز" در وزن ۶۶ کیلوگرم جودو کاران نونهال خراسان شمالی هستند که با غلبه بر حریفان نشان طلای این رقابت ها را از آن خود کردند.

ولی زاده گفت: "طهماسب طهماسبی" در وزن ۴۶ کیلوگرم به نشان نقره و "ابوالفضل نظری" در وزن۴۲ کیلوگرم، "امیرحسین محمدی" در وزن ۴۶ کیلوگرم، "سجاد اسماعیلی" در وزن ۵۵ کیلوگرم، "علی باغچقی" در وزن ۶۰ کیلوگرم و "علیرضا دهخدا" در وزن ۷۳ کیلوگرم از دیگر جودکاران استان هستند به نشان برنز دست یافتند.

به گزارش ایرنا، استان خراسان شمالی ظرفیت ویژه ای در رشته جودو و کوراش دارد به گونه ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان دار پایتخت جودو و کوراش کشور است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد و این استان با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است که ۲۱۵ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۳۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.