مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: بهره‌گیری از هنر، موثرترین راه در آموزش مصرف صحیح آب به کودکان و نوجوانان است چرا که سن آنها بهترین سن برای آموزش است.

حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در اختتامیه سومین مهرواره فرهنگی ادبی خان هشتم با موضوع مصرف بهینه آب افزود :کشور ما در اقلیم خشکی قراردارد و محدودیت آبی فراوانی داریم اما گذشتگان و اجداد ما سعی کردند با اندک آب موجود هم خودشان بهره ببرند و هم برای نسلهای آینده آن را حفظ کنند.

وی ادامه داد: امسال ۷۰ درصد کاهش بارندگی را تجربه کردیم و کاهش بارندگی به ترتیبی پیش رفت که کاهش چشمگیر سطح آبی سدها را داشتیم اما خوشبختانه مردم همراهی خوبی داشتند .

مدیرعامل آبفای مشهد گفت:میزان مصرف آب در تابستان امسال به رغم گرمای فراوان و حضور میلیونی زایران منطقی بود.

اسماعیلیان افزود:اساسا اقلیم منطقه ما کم آبی است و مدیریت مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین استفاده صحیح از آب را اول باید به کودکان و نوجوانان آموخت و از طریق آنان به خانواده ها انتقال داد.

وی اضافه کرد: در قالب برگزاری این مهرواره با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیش از هزار اثر هنری با موضوع آب دریافت شد که از برترین های آنها امروز تجلیل شد.


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم خطاب به دانش آموزان شرکت کننده گفت: تابستان امسال شرایط سختی را تجربه کردیم و این جشنواره برنامه ریزی شد تا شما با اهمیت آب و ضرورت حفظ و مدیریت مصرف آن آشنا شوید.

ابراهیم زره ساز افزود : خوشبختانه بازخورد خوبی از حضور و شرکت دانش آموزان کودک و نوجوان در این مهرواره شاهد بودیم.

در پایان این مراسم نشان قصه گویی به دلیل تلاشهای فراوان در مسیر حفظ و نگهداری از آب در شهر مشهد به «محسن داوری» فرماندار مشهد اعطا شد.

سومین مهرواره فرهنگی - ادبی خوان هشتم با موضوع مصرف بهینه آب از ۲۵ اردیبهشت ماه امسال همزمان با سالروز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آغاز شد امروز هفتم آبان ماه پایان یافت.