اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: طی سال‌های اخیر ۶ ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی این استان راه‌اندازی و فعال شده است.

به گزارش ایرنا ، هاشم علایی روز یکشنبه در بازدید از ایستگاه شهرک صنعتی اردبیل، راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی را از اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل دانست و افزود: احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی با هدف حفظ و صیانت از واحدهای تولیدی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی آسیب‌ها و رفع تهدیدات احتمالی در حوزه پدافند غیرعامل اظهار کرد: یکی از موارد لازم برای ارتقای ایمنی در شهرک‌های صنعتی احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی در این شهرک‌ها است و با اقداماتی از این دست می‌توان ضمن کاهش نقاط ضعف و افزایش بازدارندگی، از مجموعه‌های تولیدی در برابر حوادث مختلف حفظ و صیانت کرد.

علایی ادامه داد: با توجه به مواجهه واحدهای تولیدی در برابر انواع تهدیدات و حوادث احتمالی، شرکت شهرک‌های‌صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌‎ای، نقشی مهم و تاثیرگذار در اجرای اهداف پدافند غیرعامل و اقدامات پیشگیرانه در شهرک‌های صنعتی استان انجام داده است.

وی بیان کرد: نیروی انسانی توانمند و با مسئولیت، مهم‌ترین سرمایه یک واحد تولیدی در برابر تهدیدات و حوادث به شمار می‌آید که با آموزش واحدهای تولیدی می‌توان به راحتی آسیب‌های احتمالی در زمان وقوع حوادث را به کمترین میزان ممکن کاهش داد.

علایی افزود: در طیف آموزش، اقدامات موثری درباره ارتقای دانش شاغلین و مدیران واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان انجام شده که با برگزاری این دوره‌های آموزشی رایگان تلاش شده تا میزان آمادگی و توانمندی آنها در مواقع وقوع خطر افزایش یابد.

وی کنترل و هدایت آب‌های سطحی، طراحی و زون بندی شهرک‌‎های صنعتی بر اساس نوع تولید و ممیزی و شناسایی واحدهای پرخطر را از دیگر مواردی برشمرد که در حوزه پدافند غیرعامل در شهرک‌های صنعتی استان اجرایی شده است.

علایی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی جزو تاسیسات حساس و زیربنایی کشور محسوب می‌شود، تلاش برای حفظ امنیت این شهرک‌ها امری ضروری بوده و جزو برنامه‌های اساسی این شرکت قرار دارد.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.