« رضا مراد صحرایی» روز دوشنبه در نشستی صمیمی با جمعی از دانش آموزان برگزیده علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: شاخصه عدالت آموزشی در راس برنامههای ما قرار دارد و با امکانات و بودجهای که داریم تلاش میکنیم این مهم حتی در مدارس روستایی همپای مدارس شهری محقق شود.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص توزیع شیر در مدارس هم گفت: توزیع شیر رایگان در مدارس چندین سال بود که اجرا نمیشد، اما امسال این اقدام را به عنوان هدیه مهر از رئیس جمهور دریافت کردیم و با وجود اینکه تاکنون تحقق نیافته است، اما به زودی محقق میشود و دانش آموزان سراسر کشور شیر رایگان دریافت خواهند کرد.
صحرایی درباره اقدامات موثر وزارت آموزش و پرورش در زمینه ورزش هم گفت: وظیفه ما است در حوزه ورزش هم فضا و هم امکانات لازم را در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار دهیم چنانکه امسال ۲ هزار فضای ورزشی درون مدرسهای ایجاد کردیم و تنها در آذربایجان شرقی ۱۵۰ طرح ورزشی داریم که در حال اجرا است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان توان یاب هم همواره مورد توجه آموزش و پرورش هستند، افزود: بنا داریم در زمینه گفتار درمانی دانش آموزان مدارس استثنایی، یکهزار نفر را استخدام کنیم.
وی همچنین به موضوع کنکور امسال در مقایسه با سال های پیش هم اشاره کرد و گفت: امسال با تلاشهای انجام شده موفق شدیم ۴۰ درصد نمرات امتحانات نهایی را در کنکور دخالت دهیم.
صحرایی خاطرنشان کرد: با این وجود با توجه به اینکه رویکرد امسال آموزش و پرورش معلم و دانش آموز محور بود، بیشتر آمار پذیرفته شدگان در آزمون سراسری از دانش آموزان مناطق محروم بود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جذب منتخبان المپیادهای گوناگون در دانشگاه های معتبر کشور گفت: تلاش می کنیم برای جذب این منتخبان که بتوانند بدون دغدغه کنکور، در حوزه المپیادی خود فعال باشند، اقدام کنیم هر چند برای اینکه این اقدام در مسیر قانونی باشد باید مصاحبه علمی از آنها انجام شود.
وزیر آموزش و پرورش در این نشست به سخنان و مطالبات نمایندگان هر گروه گوش سپرد و نکته نظرات آنها را شنید.
در این نشست دانش آموزان دغدغههای خود را در خصوص مدارس و معلمان و انتظاراتشان از وزیر آموزش و پرورش برای بهبود وضعیت فضاهای آموزشی و کیفیت آموزش بیان کردند.
وزیر آموزش و پرورش امروز به منظور شرکت در اجتماع ۱۰ هزار نفری دانش آموزی « نسل طوفان » به تبریز سفر کرد .