کرمان - ایرنا - معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه بزرگترین مرکز شیعه‌شناسی جهان در اسرائیل قرار دارد گفت: قوی‌ترین مفسران و محققان با پیشرفته‌ترین امکانات مالی و انسانی در اختیار اسرائیل هستند تا راهی پیدا کنند که فقط به شیعه ضربه بزنند.

به گزارش ایرنا، سردار سید ضیاالدین حزنی روز دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان مسجد و همایش مساجد در کرمان افزود: مفسران و محققان اسرائیل بهترین راه برای ضربه زدن به شیعه و نفوذ در کشورهای اسلامی می‌دانند.

وی اظهار داشت: تنها چیزی که ما را به اهداف خود نزدیک می کند مساجد هستند و تعداد مساجد و اماکن در ایران ۷۸ هزار عدد است که ۴۸ هزار و ۹۸۴ مسجد، هفت هزار ۷۷۲ مسجد جامع، ۱۴ هزار ۷۶۶ حسینیه، زینبیه، حسنیه داریم و تعداد امامزاده ها و بقاع متبرکه بیش از ۶ هزار مورد است.

بیش از ۹۲ هزار مسجد در کشور کسری داریم

وی با بیان اینکه ۹۲ هزار و ۵۹۴ مسجد در کشور ایران کسری داریم و این آمار خیلی بالا است گفت: مساجد تنها مکان هایی هستند که مردم در ساخت آنها مشارکت می کنند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه به ازای هر ۵۰۰ نفر در کشور باید یک مسجد وجود داشته باشد و در هر روستا، محله و دهستان یک مسجد باید احداث شود اظهار داشت: باید تعداد مساجد را با جغرافیای شهرستان ها بسنجیم و در این زمینه اقدام به ساخت مساجد جدید کنیم.

پایتخت ایران پایین‌ترین سرانه مسجد را دارد

وی گفت: مردم تهران به عنوان پایتخت ایران پایین ترین سرانه مسجد را در کشور دارند و بیشترین سرانه مسجد در شهر سنندج است که ۳۸۲ مسجد دارد.

سردار حزنی بیان کرد: باید در تهران ۲۳ هزار مسجد، در خوزستان بیش از ۶ هزار، اصفهان بیش از پنج هزار و خراسان رضوی ۶ هزار و ۲۵۰ مسجد بسازیم تا نیاز جوانان را رفع و بتوانیم در راستای رفع کسری مساجد اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در ایران ۳۰۰ کلیسا با توجه به جمعیت مسیحیان داریم تصریح کرد: در مسجد سازی فعال هستیم اما باید کسری های این حوزه را جبران کنیم.

یکهزار مسجد در کرمان کسری داریم

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه اضافه کرد: در استان کرمان نیز سه هزار و ۴۸۵ مسجد و یکهزار و ۱۳ مورد حسینیه، فاطمیه زینبیه داریم که به تناسب جمعیت سه میلیون و ۱۶۴ هزار نفری این استان باید ۶ هزار و ۳۲۹ مسجد داشته باشد و ما یکهزار و ۸۳۱ مسجد در استان کسری داریم.

وزارت راه و شهرسازی وظیفه خود را در ساخت مساجد انجام دهد

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه گفت: همه نسبت به مساجد وظیفه دارند و مدیران و مسئولان باید کمبود مساجد را به سرعت رفع و از ظرفیت خیران و مردم در این حوزه استفاده کنیم و تفاهم نامه ای در این زمینه منعقد شود.

وی با تاکید بر ساخت مساجد کشور با همکاری مردم عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی وظایف خود را در ساخت مساجد انجام دهد و در این زمینه نباید شهرکی ساخته شود کها مسجد نداشته باشد، همچنین وزارت صمت و آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در این زمینه باید همکاری کنند.

سردار حزنی تاکید کرد: همه وزارتخانه ها باید در ساخت مساجد همکاری و مشارکت کنند، ما باید مسجد بسازیم و عده ای آن را نگهداری کنند. کانون های فرهنگی مساجد کمک کنند تا ضعف های کشور را در این حوزه رفع کنیم، ضمن آنکه قرارگاه محرومیت زدایی این کار را در کشور دنبال می کند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع همچون جشنواره امید مساجد، پایگاه قرآنی و جشنواره ورزشی مساجد، افزود: ما در مساجد وظیفه شرعی و قانونی داریم و مساجد خدمات ارزنده ای در کشور داشته و دارند.

وی تاکید کرد: باید با پرورش جوانان در مساجد در مقابله با آمریکا و اسرائیلی های زورگو سینه به سینه شویم و اهداف نظام را در مساجد دنبال کنیم و به اهل تسنن و شیعیان کمک کنیم که این مسأله شرایط بهتری پیدا کند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه سرانه مسجد به ازای هر یکهزار و ۲۳۸ نفر شیعه و هر ۳۷۸ نفر اهل سنت یک مسجد است گفت: ۶۰ درصد مساجد ما شیعیان احتیاج به بازسازی و یا تامین روحانی دارند و ۴۰ درصد از آنها تعطیل شده اند، این در حالیست که برخی از آنها در روستاها فقط زمان های خاص بازگشایی می شوند.

وی ادامه داد: اگر در استان کرمان مساجد حول فرماندهی نماینده ولایت فقیه مدیریت شود، اشکالات رفع می شود در این زمینه هرجا در حوزه مساجد ورود کردیم، برکات خوبی از آن بردیم.

نقش مساجد در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس

سردار حزنی یادآور شد: مساجد در زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش محوری داشتند و نظام مقدس جمهوری اسلامی از مساجد آغاز شد و در این زمینه نخستین سخنرانی امام از مسجد قم بود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس نیز بهترین انسانی های کشور همچون شهدا محصول مساجد بودند و اقدامات و اعزام ها به جبهه ها از مساجد انجام می گرفت و ما افتخار می کنیم که مساجد برای نظام سرتاپا خیر و برکت بوده، ضمن آنکه اقدامات مساجد در حوزه فرهنگی و حضور پایگاه های مقاومت بسیج در این مناطق بسیار تأثیرگذار بوده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه گفت: سازمان اوقاف، مراکز رسیدگی به مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، موسسه عمران مساجد، ستاد کانون های فرهنگی و هنری، ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر و سازمان بسیج مستضعفین و سازندگی و حوزه های علمیه و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و رده های مهم سپاه کشور از جمله نهادهایی هستند که می توانند مساجد را به روزهای مورد توجه مقام معظم رهبری بازگردانند.

همچنین در این آیین از فعالان عرصه مساجد قدردانی شد و در این زمینه مسجد امام حسین (ع) خیابان مهدیه کرمان به عنوان مسجد نمونه و تراز انقلاب اسلامی شناخته و معرفی شد.