تبریز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز در حوزه تولید طلا و جواهر جزو قطب های کشوری است، گفت: با توجه به وجود معادن طلا در استان، این امکان و ظرفیت وجود دارد که محصولات این حوزه در داخل استان فرآوری شود.

به گزارش ایرنا، محمد کلامی روز دوشنبه در کارگروه هماهنگی هفدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و صنایع وابسته تبریز اظهار کرد: فرآوری این محصول، جلوی خام فروشی آن را گرفته و موجب افزایش چند برابری ارزش مصنوعات می شود.

وی در مورد برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: هفدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و صنایع وابسته تبریز ۲۵ تا ۲۸ آبان در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

کلامی به برگزاری نخستین همایش علمی این حوزه در تبریز نیز اشاره و بیان کرد: در کنار برگزاری این نمایشگاه، نخستین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره و صنایع وابسته نیز روز ۲۶ آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، هفدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و صنایع وابسته تبریز با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای ایران، عراق، ترکیه و عمان در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین دوره نمایشگاه طلا و جواهر تبریز سال گذشته با حضور ۷۰ غرفه در محل نمایشگاه بین المللی برپا شد.

تبریز یکی از سه قطب صنعت طلا در کشور و دومین قطب نقره به شمار می رود.

در جلسه هماهنگی برای ورود ماشین آلات و مصنوعات شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه که چندی پیش در گمرک تبریز برگزار شد بر تسهیل ورود ماشین آلات و حضور شرکت کنندگان تاکید شد.

امکان راه‌اندازی گمرک موقت در محل برگزاری نمایشگاه، کاهش هزینه‌ها، تسهیل حضور شرکت کنندگان خارجی و کاهش مراحل اداری از جمله اقداماتی است که گمرک آذربایجان شرقی برای حضور بیشتر خارجی ها در این نمایشگاه تقبل کرده است.