تبریز از قطب های تولید طلا و جواهر در کشور است

تبریز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز در حوزه تولید طلا و جواهر جزو قطب های کشوری است، گفت: با توجه به وجود معادن طلا در استان، این امکان و ظرفیت وجود دارد که محصولات این حوزه در داخل استان فرآوری شود.

به گزارش ایرنا، محمد کلامی روز دوشنبه در کارگروه هماهنگی هفدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و صنایع وابسته تبریز اظهار کرد: فرآوری این محصول، جلوی خام فروشی آن را گرفته و موجب افزایش چند برابری ارزش مصنوعات می شود.

وی در مورد برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: هفدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و صنایع وابسته تبریز ۲۵ تا ۲۸ آبان در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

کلامی به برگزاری نخستین همایش علمی این حوزه در تبریز نیز اشاره و بیان کرد: در کنار برگزاری این نمایشگاه، نخستین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره و صنایع وابسته نیز روز ۲۶ آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، هفدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و صنایع وابسته تبریز با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای ایران، عراق، ترکیه و عمان در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین دوره نمایشگاه طلا و جواهر تبریز سال گذشته با حضور ۷۰ غرفه در محل نمایشگاه بین المللی برپا شد.

تبریز یکی از سه قطب صنعت طلا در کشور و دومین قطب نقره به شمار می رود.

در جلسه هماهنگی برای ورود ماشین آلات و مصنوعات شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه که چندی پیش در گمرک تبریز برگزار شد بر تسهیل ورود ماشین آلات و حضور شرکت کنندگان تاکید شد.

امکان راه‌اندازی گمرک موقت در محل برگزاری نمایشگاه، کاهش هزینه‌ها، تسهیل حضور شرکت کنندگان خارجی و کاهش مراحل اداری از جمله اقداماتی است که گمرک آذربایجان شرقی برای حضور بیشتر خارجی ها در این نمایشگاه تقبل کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha