ایلام - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: ۴۰ هزار نفر از روستاییان، کشاورزان و عشایر استان عضو بیمه اجتماعی هستند که از این تعداد یک هزار ۹۵۰ نفر از این صندوق مستمری دریافت می کنند.

«محمد قیصرزاده» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سن ورود به بیمه گذاری در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۸ تا ۵۰ سال است که این صندوق متقاضیان را در سطوح هشت گانه با پرداخت سالانه حداقل هفت هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر ۳۶ میلیون ریال عضو گیری می کند.

وی با بیان این که سهمیه تخصیصی استان در سال جاری برای عضویت در این صندوق سه هزار و ۳۳۹ نفر است، ادامه داد: صندوق آمادگی خود را با ۲۴ دفتر کارگزاری در سطح استان جهت جذب کشاورزان و روستاییان فاقد بیمه و تمامی افراد فاقد پوشش بیمه ای اعلام کرده است‌.

قیصر زاده افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری یک هزار و ۵۰۰ نفر در استان جذب این صندوق بیمه شده اند و برنامه ریزی لازم جهت تحقق سهمیه اعلامی با کمک مسئولان استان انجام شده است.

وی با اشاره به بهره مندی دانشجویان از خدمات صندوق و ایجاد سوابق بیمه ای برای این افراد، توضیح داد: برای دانشجویان با پرداخت حداقل هفت هزار و ۵۰۰ ریال در سال و مساعدت ۷۰ درصدی از سوی دولت، سوابق بیمه ای ایجاد و در پایان دوران تحصیلی به عنوان سابقه کار برای آنها در نظر گرفته می شود.

قیصرزاده با بیان اینکه فرهنگ سازی بیمه اجتماعی در جوامع هدف از رسالت های صندوق است، یادآور شد: برای تحقق این دستور کار از ظرفیت فضای مجازی، رسانه های استانی، صدا و سیما و تبلیغ و اطلاع رسانی از طریق مسئولان و مقامات جهت ایجاد اعتماد جامعه هدف به بیمه استفاده می شود.

به گفته وی، علاوه بر روستاییان، عشایر و کشاورزان، رانندگان حمل بار و مسافرین شهری، شاغلان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، زنبورداران، بافندگان فرش و گلیم و جاجیم، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز از گروه‌های هدف این صندوق هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام پرداخت مستمری سالمندی، پیری، از کارافتادگی، مستمری به بازماندگان، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از سایر صندوق‌های بیمه‌ای به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و بالعکس را از جمله مزایای پوشش بیمه‌ای این صندوق برشمرد.