۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85326516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۴۰۰ کارفرمای ایلام مشمول تقسیط بدهی شده اند

ایلام - ایرنا - مدیرکل تأمین‌ اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه کار و کارآفرینی کلید توسعه هر کشوری است، گفت: یک هزار و ۴۰۰ کارفرمای ایلام مشمول تقسیط بدهی شده اند

به گزارش خبرنگار ایرنا، "علی اشرف تابانی"روز سه شنبه در آیین تجلیل کارآفرینان و کارفرمایان برتر استان ایلام، اظهار کرد: کارفرمایان و کارآفرینان مجاهدان عرصه اقتصاد هستند، این قشر در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی به عنوان موتور محرکه چرخه اقتصاد کشور، نقش مهمی در توسعه و پویایی جامعه دارند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان در ساخت جامعه مدرن و توسعه یافته نقش اساسی دارد، افزود: کارآفرینان نقش موثری در رونق بخشی روند تولید کشور دارند و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید شناسایی، معرفی و از آنان تجلیل شود.

مدیرکل تأمین‌ اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه برقراری عدالت اجتماعی بدون برنامه های سازمان تامین اجتماعی مقدور نیست، یادآور شد: در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است.

تابانی با بیان اینکه در استان ایلام نزدیک به ۵۳ درصد از جمعیت ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: این پوشش بیمه شامل ۷۹ هزار اشتغال است.

وی با بیان اینکه در حوزه رفع مشکلات کارفرمایان نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ کارفرما مشمول تقسط بدهی شدند، عنوان کرد: بیش از ۸۱۵ کارگاه مشمول بخشودگی جرائم بیمه‌ای شده‌اند.

مدیرکل بیمه تامین‌ اجتماعی استان ایلام خاطرنشان کرد: جشنواره کارفرمایان برتر هر ساله در راستای تحقق اصل سه جانبه گرایی سازمان تامین اجتماعی و براساس تقویت و توسعه تعاملات با شرکای اجتماعی برگزار می‌شود، در واقع انتخاب کارفرمایان برتر بر اصل تقویت و توسعه شرکای اجتماعی و جامعه کارآفرینی به عنوان صاحبان اصلی سازمان کمک می کند.

راس تمام مسائل کشور، انظباط مالی و اصلاح ساختار بودجه است

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان ایلام نیز در این مراسم با اشاره به حمایت دولت از تولید و کارآفرینی، اظهار کرد: دولت در راستای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی در استان با هدف حمایت از کارآفرینان گام بر میدارد.

یک هزار و ۴۰۰ کارفرمای ایلام مشمول تقسیط بدهی شده اند
امین دوست محمدی، رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان ایلام

"امین دوست محمدی"با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور، گفت: در بررسی این برنامه ها، کشور با ۳۵ مسأله اصلی مواجه است که راس اساسی تمام مسایل ما در کشور بحث انظباط مالی‌ و اصلاح ساختار بودجه است.

وی با بیان اینکه اولویت برنامه ها و تلاش دولت در راستای دستیابی به ضریب بالایی اطمینان از جهت گیری درست توسعه در استان‌ها است، ابراز کرد: از مجموع جمعیت در سن کار استان تنها یک سوم فعال و دو سوم معادل ۲۹۵ هزار نفر شامل افراد خانه دار، محصلین و افراد دارای درآمد بدون کار غیرفعال است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان ایلام با تاکید بر اینکه درآمدهای استان باید واقعی شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید جهت گیری‌ها و زیرساخت‌های استان فراهم شود و در صورت تحققق این امر، استان ایلام تا پنج سال آینده مشکل اقتصادی نخواهد داشت و بر مدار توسعه قرار خواهد گرفت.

یک هزار و ۴۰۰ کارفرمای ایلام مشمول تقسیط بدهی شده اند
جمیل شوهانی، مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری ایلام

شعار سال مورد توجه نهادهای دولتی و کارفرمایان قرار گیرد

مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری نیز در این آیین اظهار کرد: مقوله کار به‌عنوان یکی از اجزاء اصلی حوزه تولید، حسب تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سال مهار تورم و رشد تولید باید به صورت ویژه مورد توجه نهادهای دولتی و کارفرمایان قرار گیرد.

"جمیل شوهانی" افزود: سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌ای کشور، باید در حوزه تأمین اجتماعی و درمان نسبت به افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به مردم اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد جمعیت استان مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: امنیت و تأمین اجتماعی بر اساس فلسفه کاری سازمان تأمین اجتماعی از حقوق اصلی انسان‌هاست، لذا تأمین امنیت، حفاظت و سلامت مشمولین این نهاد از وظایف اصلی این سازمان به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه گذاری استانداری ایلام ادامه داد: در حوزه کارآفرینی ۱۱۱ هزار مشمول بیمه تأمین اجتماعی و همچنین ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد کارگاهی در سطوح مختلف پیمانکاری، کارفرمایی و فردی مشغول فعالیت و از حمایت و مزایای سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر برخورداری واحدهای تولیدی از معافیت‌های مالیاتی، خاطرنشان کرد: بخشش و تقسیط جرائم و همچنین معافیت‌های مالیاتی، مشروط بر تداوم اشتغال باید از سوی سازمان تأمین اجتماعی و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهترین شکل در استان اجرا و عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا در پایان این همایش از "زعفر تنهاپور خطبه‌سرا"، "داوود کافی‌آبادی"، "شمسی امیدبیگی"، "محمدرضا میرزاکرمی" و "مصطفی الیاسی" به عنوان کارآفرینان برتر استانی ایلام در یازدهمین جشنواره ملی انتخاب کارآفرینان برتر تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha