یزد- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: راهپیمایی سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، در روز شنبه ۱۳ آبان‌ماه جاری از مسیرهای میدان شهید بهشتی، چهار راه بعثت، خیابان امام خمینی (ره) و چهار راه بسیج به سمت حسینیه امیرچخماق برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام " محمد حسین متوسل " روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود: این مراسم انقلابی و حماسی از ساعت ۹ صبح شروع می‌شود و حضور مردم در قالب گروه‌های دانش آموزی، دانشجویی و خانوادگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه همزمان با روز ۱۳ آبان، مردم ضمن اعلام انزجار از سیاست‌های استکبار، فریاد حمایت از قدس شریف سر می‌دهند ادامه داد: اهمیت حضور مردم در راهپیمایی امسال ۱۳ آبان علاوه بر اعلام انزجار از سیاست‌های جنگ طلبانه استکبار جهانی، حمایت قاطع از کودکان مظلوم غزه و فلسطین است.

این مسئول بیان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان در بیش از ۵۰ نقطه استان با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان باشکوه برگزار می‌شود و اقشار مختلف تنفر خود را به استکبارجهانی و دشمنان امت اسلام و اسرائیل غاصب نشان می‌دهند.

متوسل گفت: ستاد برگزاری یوم الله ۱۳ آبان در همه مناطق استان در قالب کمیته‌های مختلف تشکیل شده و هدف حضور اقشار مختلف در این برنامه مهم است که قطعا امسال به دلیل تحولات منطقه نسبت به سال‌های گذشته بسیار پرشورتر است.

روز ۱۳ آبان یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت، در این روز ماموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند.

همچنین در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید و همچنین در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران ابعاد جدیدتری پیدا کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این روز را به روز ملی مبارزه با استکبارجهانی نامگذاری کردند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.