ایلام - ایرنا - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:نرخ بیکاری فارغ التحصیلان از ۱۹ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۲ درصد در تابستان ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمود کریمی بیرانوند" روز چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال استان ایلام، اظهار کرد: در ۲ سال گذشته در زمینه اشتغال اتفاقات خوبی در کشور و استان ایلام رخ داده است.

وی با تقدیر از فعالیت های مسئولان استان ایلام در زمینه اربعین، افزود: اربعین یکی از ظرفیت های اقتصادی در استان ایلام که قطعا در آینده منجر به شکوفایی اشتغال در استان منجر می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مرجع تمامی آمار در کشور مرکز آمار ایران است، افزود: نرخ بیکاری در تمامی بخش ها در کشور در دولت سیزدهم کاهش یافته است.

کریمی بیرانوند با اشاره به تلاش دولت سیزدهم در راستای ایجاد اشتغال، تصریح کرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیل از میزان ۱۹ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۲ درصد در این دولت رسیده است.

وی گفت: نرخ بیکاری بانوان از ۱۹ درصد به ۱۵.۴ درصد و بانوان فارغ التحصیل از ۳۰ درصد به ۲۰.۷ درصد در تابستان امسال در دولت سیزدهم کاهش است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه به طور متوسط نرخ بیکاری در استان ایلام چهار درصد کاهش یافته و به ۷.۷ درصد رسیده است، افزود: استان ایلام در سامانه رصد اولین استان کشور در ثبت اشتغال بوده است.

کریمی بیرانوند تصریح بیان کرد: جذب تسهیلات تبصره ۱۸ و احیای واحدهای تولیدی از مهمترین علل ایجاد اشتغال در استان ایلام بوده است.

وی با اشاره به مزیت های استان ایلام برای توسعه و اشتغال، افزود: صنایع دستی یکی از ظرفیت های اقتصادی مهم استان ایلام است، اصولاً باید از مزیت های اقتصادی هر منطقه برای ایجاد اشتغال تلاش کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک دهه کشور دچار رکود شد و تمامی امورات کشور را به خارج از کشور وابسته کرده بودند، بنابراین خیلی از مشکلات هنوز وجود دارد و باید خیلی کار و تلاش کرد تا مشکلات ریشه ای حل شود.

کریمی بیرانوند بیان کرد: مردم اگر اشتغال را بر سر سفره ها احساس نمی کنند، حق دارند چون مشکلات زیاد کشور در دولت گذشته انباشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال سیستم های نظارتی برای اشتغال های ایجاد شده در استان باید بیشتر و جدی تر شود.

کریمی بیراندوند با اشاره لزوم تقویت طرح های اشتغال زنجیره ای محور، بیان کرد: این گونه طرح ها طرح ها پایدار بیشتری دارند، به طور مثال صنایع دستی، دامداری و کشاورزی از ظرفیت های مهم استان هستند که باید از طرح های این بخش ها حمایت بیشتری صورت گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تقویت انگیزه و فرهنگ کار یکی از مهمترین نیازهای حوزه اشتغال اشتغال در استان ایلام است، باید مراکز علمی استان در این زمینه ورود کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ماه های آینده اعتبارات خوبی در حوزه اشتغال به استان ایلام تزریق خواهد شد و تقاضا داریم که این اعتبارات بر اساس ظرفیت ها و طرح های زنجیره ای باشد.

به گزارش ایرنا، کارگروه اشتغال استان به ریاست "بهرام‌نیا" استاندار ایلام و با حضور دکتر کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه اعضاء در سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار شد.