تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی موسسه «لجر» حاکی است که بیش از ۶۰ درصد مردم کانادا از دولت این کشور به رهبری جاستین ترودو نخست وزیر ناراضی هستند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، نظرسنجی «Leger» نشان داد که کمتر از یک سوم (۳۰ درصد) کانادایی‌ها از دولت ترودو راضی هستند. ۲۴ درصد دیگر تا حدودی ناراضی و ۳۹ درصد بسیار ناراضی هستند و مجموع این افراد ناراضی به ۶۳ درصد می‌رسد.

طبق این نظرسنجی، این استنباط از عملکرد ضعیف لیبرال‌ها، بر تصمیم رای کانادایی‌ها [به این حزب] نیز تاثیر گذاشته است. حزب محافظه کار کانادا به رهبری پیر پویلیور همچنان با ۴۰ درصد حمایت، ۱۴ امتیاز از حزب لیبرال ترودو پیشتاز است.

همچنین درباره این موضوع که بهترین نخست‌وزیر چه کسی خواهد بود؟، پویلیور نسبت به ترودو با ۲۹ درصد حمایت در مقابل ۱۸ درصد، برتری دارد.

بر پایه این گزارش، انتخابات بعدی فدرال کانادا قرار است در اکتبر ۲۰۲۵ یا پیش از آن برگزار شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها پویلیور به عنوان نخست وزیر بعدی کانادا مورد علاقه مردم این کشور است.

رهبر حزب محافظه کار کانادا که به زودی برای رقابت انتخاباتی نخست وزیری وارد کارزار خواهد شد، پیشتر درباره موضوع اخراج ۴۱ دیپلمات کانادایی از هند گفته بود: این نمونه دیگری درباره این است که چگونه جاستین ترودو پس از هشت سال طولانی، ارزش این جایگاه را ندارد؛ او کانادایی‌ها را داخل کشور رو به روی یکدیگر قرار داده و روابط ما در خارج از کشور را به نابودی کشانده است. او آن‌قدر بی کفایت و غیرحرفه‌ای است که اکنون تقریبا با همه قدرت‌های بزرگ جهان از جمله هند درگیر اختلافات بزرگی هستیم.